بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
تا پایان هفته صورت می گیرد؛

ورود سه مرحله خودرو وارداتی به کشور

سخنگوی وزارت صمت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.
کد خبر : ۲۶۵۷۸۱

ورود سه مرحله خودرو وارداتی به کشور

بورس نیوز: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته سه محموله دیگر نیز وارد شود.

وی افزود: پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودرو‌های وارداتی در بندر لنگه در شامگاه شنبه هفته گذشته (سوم دی‌ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ای که گذشت وارد کشور شد.

وی بیان‌ کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مشاور وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: تاکنون تعداد زیادی از ثبت سفارش‌های انجام شده از سوی شرکت‌های صلاحیت‌دار، مربوط به خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلاری بوده است.

وی در خصوص واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی به کشور نیز گفت: مقرر شده در مناطق آزاد کشور فقط خودرو‌های برقی وارد شود، اما در آیین‌نامه واردات خودرو هیچ ممنوعیتی برای خودرو‌های هیبریدی لحاظ نشده است.

قالیباف تاکید کرد: بدیهی است چنانچه قیمت خودرو‌های هیبریدی در محدوده قیمتی مد نظر وزارت صمت (کمتر از ۲۰ هزار دلار) باشد، مانعی برای ورود آن‌ها وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر