بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت:

رفع مشکل اخذ تسهیلات تولیدکنندگان تا پایان سال

رفع مشکل اخذ تسهیلات تولیدکنندگان تا پایان سال
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: هرچند مشکلات تولیدکنندگان در زمینه اخذ تسهیلات تا پایان سال شاید به صورت کامل و ۱۰۰ درصد حل نشود، اما اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.
کد خبر : ۲۶۵۸۱۰

رفع مشکل اخذ تسهیلات تولیدکنندگان تا پایان سال

بورس نیوز: صدیف بیک‌زاده، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری هستند که تسهیلات تکلیفی موجود در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در ۲ ماه آینده عملی شود.

وی افزود: دولت نرخ بهره را اصلاح کرد و به ۲۳ درصد رساند تا موضوعات مربوط به سپرده‌گذاری اصلاح شود و بانک‌ها با توجه به پشتوانه این سپرده‌ها توان پرداخت تسهیلات را به بخش مولد و واقعی اقتصاد داشته باشند.

بیک‌زاده ادامه داد: بحث مربوط به سقفی که بانک مرکزی برای بانک‌های عامل مشخص کرده، در حال اصلاح و بازنگری دقیق است. یک پیشنهادی هم که در جلسه با اعضاء مجمع کارآفرینان ایران مطرح شد این بود که بانک‌ها دارای اموال زیادی از جمله املاک و مستغلات هستند و مولدسازی این اموال می‌تواند زمینه را برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در این باره که این روند مولدسازی دارایی‌ها طولانی‌مدت و دیر بازده نیست، گفت: این موضوع در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده و در یکی دو روز آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: هرچند مشکلات تولیدکنندگان در زمینه اخذ تسهیلات تا پایان سال شاید به صورت کامل و ۱۰۰ درصد حل نشود، اما اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آژانس مالی فدرال مسکن اعلام کرد؛

افزایش قیمت ۹.۸ درصدی مسکن در آمریکا

رشد ۸.۷ درصدی اقتصاد هند
صندوق بین المللی پول اعلام کرد؛

رشد ۸.۷ درصدی اقتصاد هند

ارسال نظر