بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
معاون اول نخست‌وزیر روسیه، سال جدید برای اقتصاد روسیه بسیار آسان‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود، زمانی که کشور تحت تحریم‌های بی‌سابقه غرب قرار گرفت.
کد خبر : ۲۶۵۸۱۵

سال 2023 برای اقتصاد روسیه بسیار آسان‌تر می شود

بورس نیوز:به گفته آندری بلوسوف، معاون اول نخست‌وزیر روسیه، سال جدید برای اقتصاد روسیه بسیار آسان‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود، زمانی که کشور تحت تحریم‌های بی‌سابقه غرب قرار گرفت.

وی گفت که این کشور حتی از سخت‌ترین دوره‌های بحران کنونی نیز عبور کرده است و خاطرنشان کرد که علیرغم انتظارات گسترده از یک رکود نسبتا شدید، کاهش واقعی در فعالیت‌های اقتصادی بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود.

بلوسوف تاکید کرد: «ما معتقدیم که سال ۲۰۲۳، اگر اتفاقی نیفتد، طبیعتا سالی بسیار آسان‌تر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود و در آنجا هیچ مشکل مهلکی نمی‌بینیم».

معاون اول نخست‌وزیر همچنین گفت که انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جدید «نزدیک به صفر» باشد، اگرچه پیش‌بینی رسمی حاکی از کاهش کمتر از یک درصدی است.

وی اظهار کرد: البته، سال جدید ما نمی‌توانیم سه درصد رشد تولید ناخالص داخلی داشته باشیم و به احتمال زیاد کمتر است و فکر می‌کنم حدود صفر خواهد بود.

وزارت توسعه اقتصادی پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری ۲.۹ درصد و در سال ۲۰۲۳ به میزان ۰.۸ درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی انتظار دارد که کاهش تولید ناخالص داخلی در سال جاری ۳.۰ تا ۳.۵ درصد و در سال جدید یک تا چهار درصد باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر