بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
جاده مخصوص در دستان ایران خودرو
درآمد ماهانه‌ای که "خودرو" در آذرماه از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۶۵۸۱۸

جاده مخصوص در دستان ایران خودرو

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری نشان داد که به روند رو به رشد درآمدزایی خود ادامه داده است و در این ماه رکورد درآمدزایی داشته است. این خودروساز از فروش محصولات خود به درآمد ۲۷ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

"خودرو" از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۱۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومانی برسد.

جاده مخصوص در دستان ایران خودرو

میزان درآمدی که شرکت ایران‌خودرو در نهمین ماه از سال جاری به سهامداران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود، این شرکت خودروساز برخلاف آبان ماه، در آذر از فروش محصولات خود در بازار خارج از کشور نیز کسب درآمد کرد.

میزان سرمایه به ثبت رسیده ایران‌خودرو در ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان بود، درآمد ماهانه‌ای که "خودرو" در آذرماه از فروش محصولات شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

روند درآمدزایی " خودرو "

درآمد ماهانه‌ای که شرکت ایران‌خودرو در نهمین ماه از سال جاری به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته که ۱۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۱۰۱ درصد افزایش درآمدزایی را مشاهده کرد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۳۶۵ درصد رشد را تجربه کرد.

جاده مخصوص در دستان ایران خودرو

درآمد تجمیعی که " خودرو " از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات خود شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۸۶ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ماهانه، ایران‌خودرو میزان درآمدی که به ثبت رساند نسبت به ماه‌های گذشته رشد قابل قبولی را در کارنامه مالی خود ثبت کرد و رکورد تازه‌ای از خود بر جای گذاشت.

تفکیک درآمدزایی " خودرو "

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که این خودروساز آبی‌پوش در آذر ماه از خود منتشر کرد بیان‌گر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان برای گروه پژو بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی ۶ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومانی دست‌یافت و همچنین میزان درآمدی که در این دوره از فروش خودرو‌های گروه پژو کسب کرد ۲۴ درصد از درآمد ماهانه را تشکیل می‌دهد.

جاده مخصوص در دستان ایران خودرو

اما همان‌طور که در جدول فوق ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی ایران خودرو از فروش قطعات و لوازم بود.
"خودرو" نرخ فروش محصول خانواده پژو را برابر با ۱۷۳ میلیون تومان اعلام کرد و همچنین این نرخ نسبت به ماه گذشته رشد ۲ میلیون تومانی را به دنبال داشت.

محصولات خودرویی دیگری که توسط ایران‌خودرو به فروش رسید عبارت است از دنا، گروه سمند، تارا، هایما و رانا که دراین‌بین «دنا» با کسب درآمد ۲ هزار و ۸۰۶ میلیارد تومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشت.
ایران خودرو در آذرماه از فروش محصولات «فروش صادراتی SKD – قطعات و فروش CBU» در بازار خارج از کشور، درآمد ۶۳ میلیارد تومانی به ثبت رساند.

مجموع درآمد تجمیعی ایران‌خودرو در ۹ ماه سپری‌شده از سال مالی به مبلغ ۱۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسید، این درآمد شناسایی‌شده ۱۷۷ درصد از درآمد تجمیعی این شرکت جاده مخصوصی را در ۱۲ ماهه سال مالی گذشته پوشش داد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر