بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کارشناس بازار ارز گفت: همین چندنرخی بودن دلار برای خود جایگاه و میز درست کرده است. در نشستی با دوستان مجلس داشتیم، گفتند که دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نمی‌آورد.
کد خبر : ۲۶۵۸۵۶

چندنرخی بودن دلار برای خود جایگاه درست کرده است/عکس ندارد

مسعود بیرمی، کارشناس بازار ارز در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص تغییر صالح آبادی از ریاست بانک مرکزی اظهار کرد: شاید تغییر رئیس کل بانک مرکزی به دلیل نوسانات دلار نبود. مسائل دیگری در این موضوع دخیل بود. زیرا از قبل شایعات آن مطرح می‌شد که سرانجام آن شایعات، منتج به این شد که تغییر اتفاق افتاد.

وی افزود: به نظر بنده فرزین، رئیس کل بانک مرکزی جدید شناخت بیشتری نسبت به آقای صالح آبادی از نظام بانکی دارد. حتی تحصیلات ایشان مرتبط‌تر است. موضوع حاکمیت بانک مرکزی و رابطه‌ای که با دولت دارد به نظر من شناخت آقای فرزین بیشتر است. صحبت‌های آقای فرزین درباره انتظارات از نرخ‌های ۵۰، ۶۰ هزار تومانی را شاید از این منظر می‌توان به آن نگاه کرد. اما همه حرف‌های آقای فرزین همین نظر ماست. یعنی نرخ شناور.

کارشناس بازار ارز گفت: همین چندنرخی بودن دلار برای خود جایگاه و میز درست کرده است. در نشستی با دوستان مجلس داشتیم، گفتند که دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نمی‌آورد. نظر ما هم این بود که دولت منتظر بانک مرکزی است تا این لایحه را به دولت بدهد. بانک مرکزی نیز منتظر است که من آن مدیری باشم که بگویم این انحصار را از من بگیرید. آن انحصار شاید خودش در رده سازمانی، میانی باشد، اما ممکن است جزو منصب‌های مهم و تاثیرگذار مملکت باشد. شما می‌خواهید این انحصار را از من بگیرید. یعنی من خودم با دست خودم بنویسم که این انحصار را از من بگیرید؟ این فرایند ایراد دارد و مجلس باید ورود کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر