بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
فولاد امیرکبیر ناکام در امر صادرات؛

گالوانیزه‌های صادراتی " فجر " آب شد

گالوانیزه‌های صادراتی
فولاد امیرکبیر کاشان نسبت به ماه گذشته کاهش ۶۳ درصدی میزان درآمد از محصول گالوانیزه صادراتی را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۶۵۸۸۲

گالوانیزه‌های صادراتی

بورس نیوز:

شرکت فولاد امیر کبیر کاشان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در آذرماه سال جاری منتشر کرد، میزان درآمدی که از فروش محصولات خود در بازار داخل و خارج از کشور به دست آورد برابر با مبلغ ۳۸۱ میلیارد تومان بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت فولادی در ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون ۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

گالوانیزه‌های صادراتی

میزان سرمایه‌ای که فجر در ۹ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند برابر با ۲۴۶ میلیارد تومان بود همچنین این شرکت برای چهارمین ماه متوالی فروش صادراتی اش با کاهش همراه بوده است. این شرکت با نزول همراه شده است.

روند درآمدزایی " فجر "

درآمد ماهانه فولاد امیرکبیر در آذرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۴۳ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز میزان درآمد‌های این پتروشیمی با کاهش اندکی روبه‌رو بود.

گالوانیزه‌های صادراتی

فولاد امیرکبیر کاشان در آذرماه ۳۸۱ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی خود را ۳ هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"فجر" میزان درآمدی که در آذرماه سال جاری اعلام کرد از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود که بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار داخل کشور با ۳۴۳ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۹۰ درصد از درآمد ماهانه بود، همچنین گفتنی است که میزان درآمد به دست آمده در آذرماه بیش از یک درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته بود.

تفکیک درآمدزایی " فجر "

فولاد امیرکبیر کاشان در آذرماه از فروش محصولات و ارائه خدمات، کسب درآمد کرد، اکنون در نهمین ماه از سال جاری بیشترین میزان درآمدی که "فجر" به دست آورد مربوط به «محصول گالوانیزه (داخلی)» ۳۰۹ میلیارد تومان بود.

گالوانیزه‌های صادراتی

«محصول نورد سرد (داخلی)» نیز با درآمدزایی ۳۴ میلیارد تومانی در جایگاه بعدی قرارگرفت، در آذرماه عنوان بیشترین نرخ فروش نیز به «محصول گالوانیزه (داخلی)» با ۲۸ میلیون و ۲۲۰ هزارتومان در ازای هر تن تعلق گرفت.

همان‌طور که گفته شد "فجر" بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار داخل کشور داشت و از ابتدای سال مالی تاکنون که ۹ ماه از آن می‌گذرد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان درآمدزایی از فروش این محصولات داشته است.

روند فروش " فجر "

فولاد امیرکبیر کاشان در آذرماه مقدار فروش محصولات خود را بالغ‌بر ۲۰ هزارتن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۱۷۴ هزار و ۴۱۱ تن گزارش کرد، مقدار فروش محصولات فجر در آذرماه نسبت به ماه گذشته ۲ درصد کاهش پیدا کرد.

گالوانیزه‌های صادراتی

همانگونه که در نمودار فوق ملاحظه می‌شود، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان تا به این لحظه فروش و درآمد نامنظمی داشته است و  روند نزولی را نشان می‌دهد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ریزش میانگین درآمدی فولاد امیرکبیر کاشان
کاهش مقدار فروش گالوانیزه "فجر" در مهرماه؛

ریزش میانگین درآمدی فولاد امیرکبیر کاشان

درآمد ماهانه
فولاد امیرکبیر کاشان در ۳ ماه گذشته با کاهش مقدار فروش همراه بود؛

درآمد ماهانه "فجر" ۲۱ درصد پایین‌تر از میانگین

ارسال نظر