بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
از رسانه‌های داخلی تا معاند/مدیرعامل ایران خودرو تغییر خواهد کرد؟

واکنش‌ ها به واگذاری هایما به مدیران ایران خودرو

شرکت ایران‌خودرو پس از افشای واگذاری رانتی تعدادی خودرو به مدیران ارشد این شرکت، مدعی شد که خودرو‌های مذکور دچار ایراد بوده و قابلیت واگذاری به مردم را نداشته است.
کد خبر : ۲۶۵۹۳۱

واکنش‌ ها به واگذاری هایما به مدیران ایران خودرو

بورس نیوز: شرکت ایران‌خودرو درباره عرضه خودرو‌های هایما ۸S به مدیران ارشدش مدعی شده است: واگذاری نخستین خودرو‌های تولیدی هایما ۸S به مدیران این شرکت که پس از فرآیند تولید در مرحله آزمایشی، قابلیت واگذاری به مشتریان را نداشته، مطابق مجوز هیات مدیره این شرکت صورت گرفته است.

در ادامه اطلاعیه ایران‌خودرو آمده است: این خودرو‌ها در فرآیند شناسایی ایرادات کیفی و مونتاژی دارای برخی مغایرت‌های کیفی در بخش‌های موتور، بدنه، رنگ، تزیینات داخلی و… بوده است. عرضه نخستین سری خودرو‌های جدید در اکثر شرکت‌های خودروسازی به منظور ارزیابی‌های فنی و کارشناسی و اجرای برنامه توسعه بازار، با قیمت متعارف امری معمول است؛ بنابراین گزارش اطلاعیه ایران‌خودرو درواقع واگذاری رانتی خودرو‌های هایما به مدیران ارشد این شرکت را تایید کرده و صرفا مدعی شده که خودرو‌های مذکور دارای مغایرت‌های کیفی بوده است.

برای شفافیت کار ضروری است این خودرو‌ها مورد بررسی کارشناسان مستقل قرار گیرد تا مشخص شود آیا مغایرت‌های کیفی این خودرو‌ها آن‌قدر حاد بوده که با قیمت حتی نصف قیمت بازار به مدیران ارشد ایران‌خودرو واگذار شود؟

اگر هم این خودرو‌ها دچار نقصی بوده‌اند بهتر بود برای رفع هرگونه شبهه در مزایده به فروش عام گذاشته می‌شد نه اینکه به مدیران ارشد شرکت واگذار شود.

این اقدام مدیران ایران‌خودرو مورد اعتراض وزارت صمت هم قرار گرفته و امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در این رابطه اظهار کرد: برابر اخبار واصله و بررسی‌های اولیه، مشخص شد شرکت ایران‌خودرو تعدادی خودروی هایما S ۸ را با قیمت کارخانه به مدیران خود اختصاص داده است؛ این اقدام نه تنها در شرایط کنونی بازار خودرو ناپسند است، بلکه با سیاست‌های مبارزه با رانت دولت و وزارت صمت نیز در تعارض قرار دارد.

وی ادامه داد: از این‌رو از شرکت ایران‌خودرو خواسته شده تا ضمن ابطال تخصیص این خودرو‌ها توجه بیشتری نسبت به تبعات اینگونه تصمیم‌ها داشته باشند.

مشاور وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه به محض دریافت این خبر وزارت صمت وارد صحت سنجی موضوع شد، گفت: پس از بررسی‌های اولیه و اثبات قضیه، اقدامات لازم در جهت استیفای منافع مردم و حذف رانت شکل گرفته انجام شد.

قالیباف تصریح کرد: وزارت صمت هیچگونه رانتی را در هیچ زمینه‌ای برنمی‌تابد و به محض اطلاع، قاطعانه برخورد‌های لازم را انجام خواهد داد.

این در حالی است که شبکه معاند ایران اینترنشنال نیز این خبر را رسانه ای کرده است.

منبع: خط بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
معاند اونیه که مردم بدبخت رو پراید میده به هزار مکافات برای خودش هایما مجانی میده با صلوات.خدایی هم هست ریشه ظلم خشک کنه الهی .ملت که تا اعتراض کنند میکشین