بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
تمام شمش کالایی‌های ذوب صادر شد؛

" ذوب " موفق در امر صادرات

مقدار فروش صادراتی ماهانه ذوب آهن اصفهان نسبت به ماه گذشته با رشد ۹ درصدی همراه بود که منجر به افزایش ۱۹ درصدی درامد صادراتی این شرکت شد.
کد خبر : ۲۶۵۹۹۱

بورس نیوز:

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری میزان درآمدی از فروش محصولات تولیدی کسب کرد ۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان بود، ذوب در نهمین ماه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ به درآمد تجمیعی ۳۱ هزار و ۷۶۴ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

ذوب آهن اصفهان در نهمین ماه از سال جاری درآمد عملیاتی که به اطلاع سهامداران خود رساند مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی بود، درآمدی که از فروش محصولات در بازار داخلی به ثبت رسید برابر با یک هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان بود و در بازار صادراتی نیز درآمد حاصل‌شده بالغ‌بر یک هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان به ثبت رسید.

درآمد داخلی ذوب آهن اصفهان در مهرماه سال جاری دربرگیرنده‌ی ۵۴ درصد از درآمد ماهانه در این دوره بود و ۴۶ درصد مابقی آن نیز به بازار صادراتی تعلق گرفت.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در آذرماه سال جاری مجموع مقدار فروش محصولات تولید خود در این دوره ماهانه را برابر با ۲۱۸ هزار و ۱۴۵ تن به اطلاع سهامداران رساند، همچنین "ذوب" از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز مقدار فروش خود در این دوره ۹ ماهه را برابر با یک‌میلیون و ۶۹۵ هزار تن بود.

ذوب‌آهن اصفهان در آذرماه از فروش ۲۱۸ هزار و ۱۴۵ تنی محصولات تولیدی خود به درآمدی نزدیک به ۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان رسید و همچنین از مقدار فروش یک‌میلیون و ۶۹۵ هزارتنی که در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری داشت، به درآمد تجمیعی ۳۱ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان رسید.

" ذوب " در آذرماه ۱۹۱ هزار و ۹۴۶ تن محصول تولید کرد همچنین این شرکت از ابتدای سال تا پایان آذرماه حدود ۲ میلیون تن محصول تولید کرده است که ۵۷ درصد محصولات تولیدی مربوط به بازار داخل و ما بقی مربوط به بازار خارج است.

عمده‌ترین تولید این شرکت مربوط به محصول «شمش کالایی صادراتی» است. این شرکت بیشترین محصولی که در آذرماه تولید کرد نیز مربوط به «شمش کالایی صادراتی» است.

پرفروش‌ترین محصول ذوب‌آهن اصفهان در آذرماه که مورد تقاضای خریداران قرار گرفت مربوط به «تیرآهن» با یک هزار و ۲۲۸ تن بود که ۳۶ درصد از مقدار فروش ماهانه را در آذرماه سال جاری به خود اختصاص داد، این شرکت فولادی از فروش تیرآهن در بازار خارج از کشور ۸۹ میلیارد تومان درآمدزایی را برای "ذوب" به ارمغان آورد.

محصولاتی که "ذوب" در آذرماه موفق به فروش آن‌ها شد شامل تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی، ریل. سایر (نبشی، ناودانی و ...) بود که در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش رسیدند. همان‌طور که گفته شد تیرآهن و شمش کالایی بیشترین مقدار فروش را در بازار‌های داخلی و صادراتی به خود اختصاص دادند.

میانگین مقدار فروش محصولات ”ذوب" طی ۹ ماه سپری‌‎شده از ابتدای سال مالی برابر با ۲۱۸ هزارتن است، مقدار فروش محصولات در بازار صادراتی در این دوره ۸۹۱ هزارتن اطلاع‌رسانی شد که درآمدزایی ۱۲ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومانی را برای ذوب‌آهن اصفهان به ارمغان آورد، میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش محصولات در این بازار نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد.

همان‌طور که گفته شد بیشترین مقدار فروش را شمش کالایی در بازار خارج از کشور به همراه داشت، نرخ فروش این محصول ۱۳ میلیون و ۲۳۷ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت که نسبت به ماه گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد، همچنین ۸۲ هزار و ۵۷۶ تن از محصول شمش کالایی در بازار خارج از کشور به فروش رسید که درآمد یک هزار و ۱۹۰ میلیارد تومانی را به همراه داشت.

مقدار فروش صادراتی ماهانه ذوب آهن اصفهان نسبت به ماه گذشته با رشد ۹ درصدی همراه بود که منجر به افزایش ۱۹ درصدی درامد صادراتی این شرکت شد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روش تأمین کسری بودجه را تغییر دهید
ابراهیم عنایت، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

روش تأمین کسری بودجه را تغییر دهید

"ذوب" به میانگین مقدار فروش ۲۱۳ هزارتنی رسید؛

شمش کالایی پرفروش‌ترین محصول ذوب آهن

ارسال نظر