بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کاهش کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار
وزیر صمت گفت: صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی ماه سال جاری به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است، بر این مبنا، کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
کد خبر : ۲۶۶۰۰۶

کاهش کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار

بورس نیوز: سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت وضعیت صادرات را مناسب توصیف و اظهار کرد: صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی ماه سال جاری به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است، بر این مبنا، کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته که قصد داریم این شاخص را سال آینده به صفر برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو هدف عمده وزارت صمت را اقتدار بین‌المللی و بهبود زندگی مردم دانست و افزود: اقتدار بین‌المللی در ۴ بعد مشخص می‌شود؛ در بعد اقتصادی یکی از معیار‌ها صادرات کالای پیچیده است که بر اساس آن شاخصی به نام پیچیدگی معرفی می‌شود، این شاخص یعنی محصولی صادر کنیم که کشور‌های کمتری تولید کنند و محصولی وارد کنیم که کشور‌های زیادی تولید می‌کنند.

وی رسیدن به چنین جایگاهی را نشان‌دهنده قدرت اقتصادی و دانشی بودن کشور دانست و افزود: جامعه دانشی، جامعه‌ای است که توانسته کسب و کار‌هایی شکل دهد و محصولاتی درست کند که جوامع دیگر تولید نمی‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر