بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مدیر صندوق سرمایه‌گذاری افرا مطرح کرد:

صندوق‌های درآمد ثابت، مشتاق خرید سهام!

صندوق‌های درآمد ثابت، مشتاق خرید سهام!
مدیر صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت افرا گفت:مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، بر اساس شرایط بازار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، اگرچه احتمالاً برخی از صندوق‌ها در مثبت‌های بازار، فروشنده باشند؛ اما بعضی دیگر از آن‌ها حتماً خریدار سهام خواهند بود. به طور مثال در صندوق تحت مدیریت بنده، فارغ از این مصوبه، حتما اقدام به خرید سهام خواهیم کرد.
کد خبر : ۲۶۶۰۵۵

صندوق‌های درآمد ثابت، مشتاق خرید سهام!

بورس نیوز: مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ابلاغیه‌ای از اصلاح نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خبر داد. بدین ترتیب الزام اختصاص حداقل ۱۵ درصد از پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به خرید سهام، برداشته شد.

بهادر برهان، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت افرا  در این خصوص بیان کرد: به نظر می‌رسد این مصوبه تاثیر چندانی در روند بازار سرمایه نخواهد داشت، زیرا صندوق‌های درآمد ثابت، ملزم به تخصیص ۱۵ درصد از منابع خود برای خرید سهام بودند، اما این حد نصاب در بسیاری از صندوق‌های درآمد ثابت به طور کامل رعایت نمی‌شد و در بازه یک سال اول بعد از این الزام، میانگین سهام در پرتفوی "فیکس اینکام‌"ها رشد ۲.۵ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: به هرحال مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، بر اساس شرایط بازار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، اگرچه احتمالاً برخی از صندوق‌ها در مثبت‌های بازار، فروشنده باشند؛ اما بعضی دیگر از آن‌ها حتماً خریدار سهام خواهند بود.

مدیر صندوق "افرا" تصریح کرد: به طور مثال در صندوق تحت مدیریت بنده، فارغ از این مصوبه، حتما اقدام به خرید سهام خواهیم کرد؛ چراکه در این صندوق از ابزار‌های مشتقه استفاده می‌شود و ابزار‌های مشتقه، ابزار موثری در کاهش ریسک هستند. البته که بقیه صندوق‌ها نیز امکان استفاده از ابزار‌های مشتقه را دارند، اما شاید برخی مدیران صندوق‌ها به سمت استفاده از این ابزار نرفته‌اند. استفاده از ابزار‌های مشتقه، خرید سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت را جذاب می‌کند.

برهان در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم تصمیم در مورد برداشتن الزام صندوق‌های سرمایه‌گذاری به تخصیص ۱۵ درصد از منابع خود به خرید سهام، در مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت. شاید اگر چند ماه قبل چنین تصمیمی اتخاذ می‌شد، منجر به فروش سهام توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می‌شد؛ اما با شرایط فعلی بازار سرمایه، این تصمیم ریسکی متوجه بازار نخواهد کرد.

وی افزود: در هر حال اگر چه الزام ۱۵ درصد خرید سهام برای این صندوق‌ها برداشته شده، اما هر صندوق با توجه به استراتژی‌ها، توانمندی‌ها و درجه ریسک‌پذیری خود، امکان تصمیم‌گیری در مورد تخصیص منابع را دارد و چه بسا حتی با شرایط فعلی بازار، بعضی صندوق‌ها بیش از ۱۵ درصد از منابع خود را به خرید سهام تخصیص دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تداوم روند صعودی ارزش بازار
گروه توسعه مالی مهر آیندگان محقق کرد؛

تداوم روند صعودی ارزش بازار " ومهان "

عایدی برای گرفتن مالیات وجود ندارد
مرتضی اکبریان، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

عایدی برای گرفتن مالیات وجود ندارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار بورس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
جهت اطلاع رسانه ها و مسئولان و تحلیلگران بورس:
تقسیم سود در مجمع ثشرق: 37 ریال سود هر سهم ثشرق برای سهامدارانش.
اما 120 میلیون تومان پاداش تقسیمی برای هیئت مدیره ثشرق.کجای دنیا اینجوری است؟
تازه سود سهامداران ثشرق را 7 ماه بعد تیرماه 1402 می دهند.اما سود هیئت مدیره فوری.
تازه سود سهامداران ثشرق از سجام واریز نمیشود.در کدال اعلام کرده شماره حساب خود را فکس کنید.بعد میگویند دولت الکترونیک بانکداری الکترونیک و بانکداری اسلامی.واقعا که.اینها را به کی بگوییم؟کی مسئول پیگیری نحوه توزیع سود سهامداران است؟
یک خط قانون تو دولت و مجلس نمیتوانید بنویسد ظرف یک هفته سود سهامداران باید واریز شود.اینقدر سخته یا قضیه چیز دیگه ای است؟