بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
بهای معاملات نفت برنت با ۵۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۶۶۱۲۱

قیمت نفت برنت یک گام تا ۸۰ دلار

بورس نیوز: بهای معاملات نفت برنت با ۵۳ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید.

امید‌ها به افزایش پایین‌تر نرخ بهره در آمریکا هم از بازار‌های مالی حمایت کرد و ارزش دلار آمریکا را کاهش داد. دلار ضعیف‌تر، معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته بیش از هشت درصد نزول کردند. این بزرگترین کاهش هفتگی بود که هر دو شاخص از سال ۲۰۱۶ تاکنون، در معاملات ابتدای سال شاهد بودند.

تینا تِنگ، تحلیلگران شرکت "سی ام سی مارکتس" در یادداشتی نوشت: بهای معاملات نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی، بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته را تجربه کردند، زیرا قیمت نفت از سال ۲۰۲۲ همبستگی مثبتی با تورم داشته است با این حال، بازگشایی اقتصاد چین ممکن است در کوتاه مدت، این کاهش را محدود کند.

چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، روز شنبه برای نخستین بار در سه سال گذشته، مرز‌های خود را گشود و دورنمای تقاضا برای سوخت‌های حمل و نقل را بهبود بخشید.

انتظار می‌رود در طول سال نوی چینی، دو میلیارد سفر داخلی انجام شود که دو برابر سفر‌های سال گذشته خواهد بود و معادل ۷۰ درصد از سفر‌هایی است که در سال ۲۰۱۹ پیش از شیوع پاندمی انجام شده است. با این حال، این نگرانی به قوت خود باقی مانده که هجوم مسافران، ممکن است باعث افزایش موارد ابتلا به کووید شده و روند احیای فعالیت اقتصادی چین را محدود کند.

بهای معاملات در بازار‌های نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی در ابتدای سال که معامله‌گران در نگرانی‌های بلندمدت نسبت به سرمای هوا و کمبود عرضه، بازنگری کردند، با ریزش روبرو شدند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را هفت حلقه کاهش دادند که بزرگترین کاهش از سپتامبر سال ۲۰۲۱ بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر