بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
در بازارهای جهانی؛

اونس جهانی با کاهش مواجه شد

بهای هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۷۲ دلار رسید.
کد خبر : ۲۶۶۱۵۲

اونس جهانی با کاهش مواجه شد

بورس نیوز: بهای هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۷۲ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا با ۰.۰۳درصد افزایش به ۱۸۷۳ دلار رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح هفت ماهه در جلسه قبل، ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، شمش را برای سایر دارندگان ارز گران می‌کند.

سخنرانی پاول در کنفرانس بانک مرکزی در شرایطی است که سیاست‌گذاران فدرال رزرو می‌گویند داده‌های تورم این هفته به آن‌ها کمک می‌کند تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند سرعت افزایش نرخ بهره را در نشست آتی خود کاهش دهند. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. افزایش نرخ‌های بهره جذابیت طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱۵.۳۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۶۱ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۷ دلار و ۳۲ سنت رسید و پالادیوم در ۱۷۷۵ دلار و ۴۰ سنت ثابت بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر