بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
خرید بیزینس در کانادا فرصتی است بی‌نظیر که هم برای شما اقامت این کشور توسعه یافته را فراهم می‌کند و هم در بدو ورود کسب و کار خودتان را خواهید داشت.
کد خبر : ۲۶۶۱۷۴

پارسی کانادا: مراقب کلاهبرداری فروش بیزینس در کانادا باشید

بورس نیوز: خرید بیزینس در کانادا فرصتی است بی‌نظیر که هم برای شما اقامت این کشور توسعه یافته را فراهم می‌کند و هم در بدو ورود کسب و کار خودتان را خواهید داشت. تا اینجای کار همه چیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اما اگر در مسیر خرید بیزینس در کانادا با کلاهبراداران مواجه شوید، ورق برمی‌گردد. این در حالی است که فرصت‌های قانونی زیادی برای خرید یک کسب‌وکار پر رونق در کانادا وجود دارد، اما باید با چشمانی باز مراقب کلاهبردارانی هم باشید که به دنبال سوء استفاده از خریداران ناآگاه هستند.

جزئیات کلاهبرداری در فروش بیزینس‌های ناموجود در کانادا

یکی از انواع کلاهبرداری که باید از آن آگاه بود، فروش بیزینس‌هایی است که وجود ندارند! درواقع کلاهبردار این حوزه ادعا می‌کند یک بیزینس قانونی را می‌فروشد، اما در واقعیت، یا چنین کسب و کاری وجود ندارد یا اگر هم هست فروشی نیست! کلاهبردار ممکن است از اسناد، وب‌سایت‌ها و سایر موارد جعلی برای واقعی جلوه دادن کسب‌وکار استفاده کند، و حتی ممکن است تا آنجا پیش برود که ویترین یا دفاتر جعلی راه‌اندازی کند تا شما را برای خرید آن بیزینس متقاعدتر کند.

این نوع کلاهبرداری بیشتر گریبانگیر متقاضیان مهاجرتی می‌شود که سرمایه کافی دارند و یا به دنبال راه‌اندازی بیزینس در کانادا هستند. از طرفی کلاهبردار ممکن است مهاجران یا دانشجویان بین‌المللی را هدف قرار دهد که با شیوه‌های تجاری کانادا آشنایی ندارند.

پس چطور می‌توانید از خود در برابر قربانی چنین کلاهبرداری تجاری شدن، محافظت کنید؟ در ادامه چند نکته مهم را برای شما عنوان کرده‌ایم.

پیشنهاد پارسی کانادا برای پیشگیری از کلاهبرداری در خرید بیزینس کانادا

یکی از لاین‌های مهاجرتی که پارسی کانادا در آن تخصص ویژه دارد، خرید بیزینس در کاناداست. از آنجایی که پارسی کانادا علاوه بر تهران و اصفهان، شرکت مهاجرتی ثبت شده‌ای هم در ونکوور کانادا دارد، به‌راحتی می‌تواند بیزینس‌های فعال و آماده فروش را برای شما پیدا کند و تمامی مدارک قانونی را در اختیارتان بگذارد. با این شرایط با خیال راحت می‌توانید اقدام به خرید بیزینس مورد علاقه‌تان بکنید. اما برحسب حس مسئولیت‌پذیری مان، توصیه‌هایی برای شما در زمان خرید بیزینس در کانادا داریم:

۱. اعتبار کسب و کار را بررسی کنید: به خوبی درباره بیزینس آماده به فروش تحقیق کنید تا از واقعی بودن آن کاملا مطمئن شوید. مواردی که باید در زمان بررسی در نظر بگیرید شامل وب‌سایت شرکت، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و هر حضور آنلاین دیگری را بررسی کنید و ببینید آیا به نظر قانونی می‌رسد یا خیر.

۲. مراقب بیزینس‌هایی که خیلی خوب به نظر می‌رسند باشید: اگر قیمت کسب و کار خیلی پایین به نظر می‌رسد یا فروشنده شرایط غیرواقعی ارائه می‌دهد، ممکن است نشانه یک هشدار باشد. پس با دقت و حساسیت بیشتری چنین بیزینس‌ها را بررسی کنید. اگر احساس کردید از طرف فروشنده برای خرید تحت فشار هستید یا به تعبیری فروشنده اشتیاق زیادی برای فروش کسب‌وکار خود دارد، بد نیست تامل بیشتری در خرید کنید!

۳. پیش‌پرداخت پرداخت نکنید: تا زمانی که در مورد کسب و کار به طور کامل تحقیق نکرده‌اید و از قانونی بودن آن اطمینان پیدا نکرده‌اید و هنوز قرارداد رسمی نبسته‌اید، از پرداخت پیش‌پرداخت خودداری کنید. یادآوری می‌کنیم بسیاری از موسسات و وکلای مهاجرتی قبل از بستن قرارداد برای جلسات مشاوره، ممکن است از شما هزینه‌ای دریافت کنند که این امر کاملا طبیعی است.

۴. از یک مشاور مهاجرتی و کسب‌وکار کمک بگیرید: برای جلوگیری از هرگونه تقلب و کلاهبرداری، بهترین راه کمک گرفتن و مشورت با مشاور مهاجرتی است که به امور کسب‌وکار در کانادا هم آشنا باشد. به کمک او از حقوق خود و تعهدات فروشنده بیزینس، کاملا آگاه خواهید شد.

پارسی کانادا: مراقب کلاهبرداری فروش بیزینس در کانادا باشید

سایر کلاهبرداری‌ها در حوزه خرید بیزینس در کانادا

همه جوانب را بسنجید! بله خرید بیزینس در کانادا یک فرصت ایده‌آل برای مهاجرت به کانادا است. چرا که هم در بدو ورود کسب و کار خودتان را دارید و هم از همان روز اول با یک سرمایه‌گذاری پر سود در کانادا زندگی‌تان را شروع می‌کنید. اما همه این موارد باید با هوشیاری و انجام اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا از خود در برابر قربانی کلاهبرداری محافظت کنید. با این توصیفات و صرف هزینه زیادی که باید برای این روش مهاجرتی بکنید، عاقلانه‌ست به هر طریقی اطمینان حاصل کنید که سرمایه گذاری شما امن است.

متأسفانه، موردی که تا به اینجا ذکر کردیم، تنها یکی از انواع کلاهبرداری هستند که هنگام خرید یک کسب و کار در کانادا ممکن است رخ دهد. پس در ادامه مروری خواهیم داشت روی سایر کلاهبرداری‌های رایج که باید مراقب آن‌ها بود:
• ارائه نادرست اطلاعات درباره کسب و کار: فروشنده ممکن است در مورد ارزش یا موفقیت کسب و کار اغراق کند یا هر گونه مسائل مالی یا حقوقی را که ممکن است بر ارزش آن تأثیر بگذارد از شما پنهان کند. مهم است که اسناد مالی را به دقت بررسی کنید و به دنبال مشاور مهاجرتی و یک مشاور کسب‌وکار متخصص باشید تا مطمئن شوید که درک روشنی از سلامت کسب و کار دارید.

• اسناد جعلی: فروشنده ممکن است اسناد جعلی مانند قراردادها، صورت‌های مالی یا مجوز‌ها را به منظور فریب خریدار ارائه دهد. باز هم، بسیار مهم است که صحت هر سندی را به دقت بررسی کنید و اگر شک دارید از مشاور مهاجرتی کمک بگیرید.

• استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی: کلاهبردار ممکن است برای تکمیل فروش، اطلاعات شخصی حساس، مانند شماره بیمه اجتماعی یا اطلاعات حساب بانکی شما را بخواهد. هرگز این نوع اطلاعات را ارائه ندهید مگر اینکه مطمئن باشید شخص یا شرکتی که آن را درخواست می‌کند معتبر است.

اگر قربانی کلاهبرداری در خرید بیزینس در کانادا شدید، اقداماتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای جبران ضرر‌های خود انجام دهید. این اقدامات می‌تواند شامل گزارش کلاهبرداری به مراجع قانونی و پیگیری حقوقی علیه کلاهبردار باشد. آنچه در این بین اهمیت زیادی دارد، سرعت عمل شماست. هرچه سریع‌تر مدارک و شواهد را جمع‌آوری کنید، شانس بیشتری در رسیدگی به پرونده کلاهبرداری شما وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

در پایان، باز هم ذکر این نکته ضروری است که خرید کسب و کار در کانادا می‌تواند یک فرصت سودآور و فوق‌العاده باشد، اما مهم است که مراقب باشید و از خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنید. با انجام تحقیقات گسترده، اخذ مدارک به صورت کتبی و مشورت با یک مشاور مهاجرتی و البته مشاور کسب‌وکار، می‌توانید خطر قربانی شدن در این مورد را به حداقل برسانید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. فراموش نکنید پارسی کانادا می‌تواند همراه دلسوز و قانونی شما در این مسیر باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر