بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
رکورد تولید ماهانه تاریخ ۶۰ ساله ایران‌خودرو دیزل شکسته شد
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه این شرکت در آذرماه امسال خبر داد.
کد خبر : ۲۶۶۱۷۹

رکورد تولید ماهانه تاریخ ۶۰ ساله ایران‌خودرو دیزل شکسته شد

بورس نیوز: ایران خودرو دیزل توانسته با تولید ۲۰۱۵ دستگاه، رکورد تولید ماهانه قبلی خود که مربوط به شهریورماه امسال بود را پشت سر بگذارد.

جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در این باره گفت: ۲۰۱۵ دستگاه محصول تولید شده در آذرماه سال ۱۴۰۱ شامل تولید ۷۷۵ دستگاه کامیون، ۷۱۷ دستگاه کشنده، ۶۶ دستگاه اتوبوس، ۲۸۸ دستگاه ون و ۱۶۹ دستگاه وانت پیکاپ است که توانستیم با تولید آن‌ها رکورد قبلی شرکت که در شهریورماه امسال بود را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودرو فاکتور و از این تعداد، ۱۰۲۷۵ دستگاه تحویل مشتریان شده در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته این عدد سه هزار و ۷۰۶ دستگاه بوده که رشد حدود سه برابری را تجربه کرده است.

وی با اشاره به برنامه تولید ۲۵ هزار دستگاهی امسال ایران خودرو دیزل، تاکید کرد: با توجه به تدارک و برنامه‌ریزی انجام شده و با همت مجدانه مجموعه کارکنان، به طور جدی به دنبال محقق کردن این هدف هستیم.

به گفته توسلی‌مهر، مجموع تولید ایران خودرو دیزل در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۷۴۲ دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲.۸ برابری را تجربه کرده است. این در حالی است که مجموع تولیدات این شرکت در سال گذشته هفت هزار و هفت دستگاه بوده است.

گفتنی است، شکسته شدن رکورد تولید ماهانه تاریخ شرکت ایران‌خودرو دیزل به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز تجاری کشور در حالی اتفاق می‌افتد که این شرکت از پشت سر گذاشته شدن تعداد تولید سال گذشته خود در شهریورماه امسال خبر داده بود.

ایران خودرو دیزل همچنین از رونق مجدد تولید و پایان رکود و خروج از ورشکستگی خود خبر داده و با توجه به گزارش‌های منتشر شده در بازار سهام از زیان‌ده‌ترین شرکت خودروساز تجاری کشور، به سودده‌ترین آن‌ها در سال ۱۴۰۰ و شش ماهه اول ۱۴۰۱ تبدیل شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در حاشیه بازدید معاون حقوقی رییس جمهوری از شرکت ایران خودرو دیزل مطرح شد؛

آمادگی ایران خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری

ارسال نظر