بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بازده پایه صبا / فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاری مطمئن
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، از آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بازده پایه صبا، با نماد «دیبا» تحت پوشش سبدگردانی اندیشه صبا خبر داد.
کد خبر : ۲۶۶۲۲۸
آغاز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بازده پایه صبا / فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاری مطمئن
به گزارش روابط عمومی صبا تامین، دکتر سید محمدجواد میرطاهر با اعلام این خبر به تشریح مزایا و نحوه فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی بازده پایه صبا پرداخت و گفت: این صندوق با نماد «دیبا» به عنوان ششمین صندوق تحت مدیریت سبدگردان اندیشه صبا است که در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد.
وی با بیان اینکه پذیره‌نویسی این صندوق از تاریخ ۱۲ دی آغاز شد و به مدت سه روز کاری ادامه داشت، افزود: صندوق اوراق دولتی دیبا در واقع نوع جدیدی از صندوق‌های درآمد ثابت است که بخش عمده منابع خود را در اوراق دولتی سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق همچنین اجازه دارد تا ۲۰ درصد از دارایی‌های خود را در سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری کند؛ بنابراین حداقل ریسک نکول را در بین تمام صندوق‌ها داراست.
میرطاهر با بیان اینکه صندوق اوراق دولتی دیبا مجاز به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیست، تصریح کرد: همین موضوع برای آن دسته از افرادی که همواره نگران نواسانات بورس هستند، نکته مهمی محسوب می‌شود، چرا که این صندوق تحت تاثیر نوسانات بازار سهام قرار ندارد و از این رو سرمایه‌گذاری دارای روندی مشخص است.
به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، صندوق اوراق دولتی دیبا با گزینش و چینش مناسب اوراق درآمد ثابت و سپرده بانکی می‌تواند بازدهی بالاتری از هرکدام از این بخش‌ها به صورت مجزا داشته باشد.
وی با بیان اینکه مظنه خرید بازارگردان در نماد دیبا براساس نرخ روزشمار ۲۳.۱ درصد بر روی سایت صندوق دیبا قابل مشاهده است، ادامه داد: همچنین واحد‌های این صندوق از طریق سامانه‌های آنلاین کلیه کارگزاری‌های بورس و با جستجوی نماد «دیبا» قابل خرید و فروش است.
میرطاهر درباره حداقل مبلغ لازم برای خرید واحد‌های این صندوق نیز گفت: حداقل مبلغ لازم برای خرید واحد‌های این صندوق ۱۰ هزار ریال است. معاملات واحد‌های صندوق اوراق دولتی دیبا در مقایسه با سپرده‌های بانکی، بدون نرخ شکست و معاف از مالیات هستند و همین موضوع منجر شده تا این صندوق فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد.
گفتنی است با شروع فعالیت این صندوق، ابزار‌های مالی گروه مالی صبا تامین در حال کامل‌تر شدن هستند و پیش از این نیز صندوق سرمایه‌گذاری طلا در این مجموعه راه‌اندازی و پذیره‌نویسی شده بود.
 
پایان مطلب
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آغاز خرید زیرمجموعه‌های ارزنده توسط صباتامین
در گفت و گو با بورس نیوز تاکید شد:

آغاز خرید زیرمجموعه‌های ارزنده توسط صباتامین

هیات مدیره این سرمایه گذار پیشنهاد داد؛

سرمایه "صبا" در انتظار تایید

ارسال نظر