ریل ذوب آهن اصفهان با ۵ سال گارانتی به تبریز میرسد

بورس نیوز: سید محسن واعظی فر و یعقوب وحیدکیا مدیران عامل سازمانهای قطار شهری اصفهان و تبریز به همراه جمعی از مدیران این سازمانها دوشنبه ۲۶ دی ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان با مدیران این شرکت در خصوص تامین ریل خطوط قطار شهری گفتگو کردند.
در این بازدید که مهرداد تولاییان عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد، محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر و محمدرضا کجباف مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب آهن اصفهان حضور داشتند، ضمن پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان و ارائه توضیحات لازم توسط حاضران، بازدید کنندگان در جریان چگونگی مراحل تولید ریل ملی و تحویل محصولات ریلی به متقاضیان قرار گرفتند.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در این بازدید ضمن تشریح مراحل تولید ریل ملی در این شرکت یادآور شد: ریل درخواستی سازمانها و شرکتهای قطار شهری شهرهای مختلف کشور به میزان تناژ تعیین شده در زمان مقرر تولید و با ۵ سال گارانتی تحویل میگردد.
وی افزود: در حالی که تمام محصولات این شرکت طبق استانداردهای مختلف ملی و بین المللی تولید میگردد، ریل ملی با دقت بیشتر و انجام تستهای موجود در تمام فرایند تولید آن با بالاترین سطح کیفیت و استانداردهای بین المللی تولید میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان بیان کرد: در دوران معاصر به دلیل افزایش جمعیت، افزایش ترددها و مزیتهای اقتصادی مختلف کلان شهرها و شهرهای تاریخی مانند اصفهان، آنها ناگزیر به توسعه خطوط قطار شهری هستند. از این رو اصفهان به فکر ساخت و توسعه خطوط قطار شهری بوده و در این زمینه، توسعه خط۱ و ایجاد خط ۲ قطار شهری را در دست اجرا دارد و ریل مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تهیه میکند.
وی افزود: تولید ریل در ایران بسیار لازم و حیاتی بود و باعث افتخار است که شرکت بزرگ ذوب آهن موفق شد این کار را انجام دهد. ما در گذشته این محصول را وارد میکردیم، ولی در مرحله جدید این نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تامین میکنیم.
مدیرعامل قطار شهری تبریز ادامه داد: تولید ریل ملی توسط ذوب آهن کار بسیار عظیمی بوده است. از طرفی در این بازدید اقدامات بزرگ فنی و انجام نظارتها و آزمایشات زیاد بر روی ریل تولیدی را شاهد بودیم.
یعقوب وحیدکیا افزود: برای ساخت، توسعه و تکمیل قطار شهری تبریز با توجه به کیفیت ریل ذوب آهن و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تولیدات داخل، استفاده از ریل ملی ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار گرفت.