بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
صنعت گردشگری از پتانسیل‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است و به‌راحتی می‌تواند از وابستگی اقتصاد کشور به صنعت نفت بکاهد.
کد خبر : ۲۶۶۳۸۳

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

بورس نیوز: صنعت گردشگری از پتانسیل‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است و به‌راحتی می‌تواند از وابستگی اقتصاد کشور به صنعت نفت بکاهد.

این صنعت در ایران از حوزه‌های توسعه‌نیافته می‌باشد، لذا سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط شرکت می‌تواند برای شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در توسعه زیرساخت گردشگری در منطقه خاورمیانه، با توجه به پتانسیل‌های طبیعی، درمانی و تاریخی موقعیت مناسبی ایجاد نماید.

معرفی شرکت

شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا" در سال ۱۳۸۸ در تهران به ثبت رسیده است و به‌عنوان نخستین هلدینگ تخصصی در زمینه گردشگری در ایران، باهدف توسعه صنعت گردشگری کشور و سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق مشارکت عمومی ایجادشده است.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، در حال حاضر باارزش بازاری حدود ۶۸۰۰۰ میلیارد ریال و با تعداد ۱۰ میلیارد برگ سهم در بازار اول فرابرس در گروه هتل و رستوران با نماد سمگا در حال فعالیت است.

این شرکت بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است. چشم‌انداز پیش روی شرکت سمگا برنامه‌ریزی برای تبدیل این شرکت به نماد توسعه گردشگری و یکی از سه برند برتر گردشگری بخش خصوصی در منطقه در افق ۱۴۰۴ است و برای رسیدن به این هدف کلان، ایجاد زنجیره کامل فعالیت‌های گردشگری شامل ارزیابی اقتصادی و برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت و توسعه، مرمت و احیا، مارکتینگ، برندینگ و جذب گردشگر، مدیریت بهره‌برداری و فرانچایز هتل‌ها و تأسیسات در قالب شرکت‌های تخصصی در دستور کار جدی این شرکت است. ساختار شرکت به‌نوعی تعیین‌شده است که در قالب هسته‌ای کوچک و شبکه‌ای بزرگ اقدام کند. به‌طوری‌که اغلب پروژه‌ها و طرح‌های تعریف‌شده در این شرکت، از طریق تأسیس شرکت‌های فرعی تخصصی و شرکت‌های انجام پروژه و یا از طریق برون‌سپاری و انعقاد قرارداد با شرکت‌های متخصص درزمینه¬های کاری مرتبط به انجام می‌رسد.

شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، باهدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور تأسیس‌شده است. این هلدینگ، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ باهدف رشد و اعتلای صنعت و معدن کشور آغاز و هدف نهایی آن سرمایه‌گذاری در صنایع و معادن به‌منظور تبدیل‌شدن به قطبی مؤثر در تحقق بخشیدن به اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله در این حوزه است.

ترکیب سهامداران

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

خدمات ارائه‌شده توسط شرکت در بخش‌های مختلف زنجیره توسعه فعالیت‌های گردشگری، شامل موارد زیر می‌باشد:

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی و انتخاب آن‌ها

 ایجاد ساختار مشارکت و سرمایه‌گذاری

 مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی

جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری شاخص گردشگری

بهره‌برداری و مدیریت مجموعه‌های گردشگری با برند ایجادشده در گروه سمگا

این مجموعه خدماتی نظیر ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند هتل‌ها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی مجتمع‌های توریستی را ارائه می‌دهد.

هم‌چنین به‌عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

به‌منظور افزایش نقد شوندگی سهام سمگا، در سال‌های گذشته شرکت با مشارکت بانک گردشگری و شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان اقدام به ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی گروه گردشگری ایرانیان کرده است تا در شرایط بحرانی بازار سرمایه حافظ قیمت سهم و منافع سهامداران باشد.

سمگا با توجه به صنعتی که در آن فعال است ازجمله نماد‌هایی است که در دوران کرونا شروع به ساخت پروژه‌های ساختمانی و بازار سازی نموده است. درنتیجه با اتمام و تحویل پروژه‌های خود می‌تواند برای شرکت سود خوبی را به ارمغان آورد.

شرکت‌های تابعه
 شرکت تندیس تجارت باختر (انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات و واردات، خریدوفروش سهام و پیمانکاری)

شرکت لیزینگ گردشگری (انجام کلیه فعالیت‌های لیزینگی)

شرکت زیرساخت و توسعه سرمایه‌گذاری مهر و ماه (مشارکت، سرمایه‌گذاری و احداث انواع مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، زیارتی، گردشگری شهری و...)

شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات (انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، صادرات و واردات، مشارکت و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری)

شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات (انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، صادرات و واردات، مشارکت و سرمایه‌گذاری درزمینه های گردشگری)

شرکت سرمایه‌گذاری لقمان (سرمایه‌گذاری در سهام، واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها)

شرکت تجارت بین‌الملل میلاد آریا زیگورات (انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، صادرات و واردات، خریدوفروش سهام)

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، صادرات و واردات، خریدوفروش سهام)

گروه شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران طی شش ماه ابتدای سال، در راستای گسترش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در بازار سرمایه و نیز به نسبت ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در این حوزه اقدام به خریداری ۱۰۰ درصد سهام کارگزاری سهند نموده است (۴۶% شرکت اصلی و ۵۴% شرکت فرعی سرمایه‌گذاری لقمان)

ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در بازار سرمایه تا پایان شهریور ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۵۸.۴۸۶ میلیون ریال می‌باشد؛ که با توجه به اینکه شرکت در شش ماه ابتدای سال در حوزه‌های جدید ورود پیدا نموده کاهش‌یافته است.

سرمایه‌گذاری بلندمدت در شش ماه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۵.۶۸۱.۹۱۹ میلیون ریال افزایش‌یافته است؛ که علت آن انتشار اوراق تبعی در سهم وگردش و نیز خرید ۴۶ درصد سهام شرکت کارگزاری توسعه سهند می‌باشد.

تسهیلات مالی شرکت در طی شش ماه ابتدای سال به میزان ۳.۹۳۱.۲۱۰ میلیون ریال افزایش داشته است که به علت انتشار اوراق تبعی در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ است.

با افزایش در درآمد‌ها به‌ویژه درآمد‌های غیرعملیاتی و هم‌چنین افزایش بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه، سود تلفیقی معادل ۳.۵۰۰ ریال که حدود ۸.۵ برابر نسبت به دوره گذشته خود کسب نموده است.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

محاسبه NAV نماد سمگا

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

 شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان در زنجیره ارزش فولاد نیز فعالیت می‌کند و شرکت فرعی توسعه فرآوری ماهان سیرجان از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، در طی دوره ۶ماهه، از بابت سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت ایمیدرو در خصوص استخراج و تولید سنگ‌آهن، از بابت فروش آهن اسفنجی و سنگ‌آهن مگنتیت توانسته مبلغ ۶۸.۴۸۵.۵۸۲ میلیون ریال را به‌عنوان درآمد شناسایی نماید؛ بنابراین ارزش شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان به میزان ۶۴,۱۳۳,۸۸۱ میلیون ریال بیش از ارزش بازار بورسی آن ارزشمند است. شرکت سمگا به همراه زیرمجموعه‌های خود حدود ۷۵ درصد شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را دارد.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

در بخش پرتفوی بورسی شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، با سهم ۷۶ درصدی و پس‌ازآن بانک گردشگری با سهم ۲۲ درصدی، بیشترین سهم از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان، در سال ۱۳۸۹ تأسیس و در سال ۱۳۹۵ در بورس پذیرفته‌شده است. شرکت جزء واحد‌های تجاری فرعی بانک گردشگری است و واحد تجاری نهایی گروه، بانک گردشگری می‌باشد. موضوع فعالیت آن مشاوره و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، واحد‌های تولیدی، گردشگری، امکان‌سنجی انواع پروژه‌ها و... می‌باشد.

باشگاه گردشگری ایرانیان

شرکت باشگاه گردشگری ایرانیان به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و جزء واحد‌های تجاری فرعی بانک گردشگری (سهامی عام) می‌باشد. فعالیت‌های اصلی آن شامل: ارائه خدمات گردشگری، مسافرتی و بسته‌های سفر (تور‌های مسافرتی) داخلی و خارجی به متقاضیان، رزرواسیون اماکن اقامتی خصوصاً هتل، فروش بلیط، ارائه خدمات مربوط به صنایع وابسته به گردشگری و... می‌باشد.

شرکت طی سال منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۹، دو طرح سودآور را با موضوع گردشگری سلامت و راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک گردشگری ارائه نموده است و مذاکراتی در خصوص آن‌ها مطرح‌شده است. شرکت فاقد پرسنل بوده و تمام اقدامات اجرایی و مالی توسط شخص مدیرعامل انجام می‌گیرد.

بر اساس آخرین صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۸۸۱۷ زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده است. در طی سال‌های اخیر میزان دارایی‌های شرکت از حدود ۹۰۰۰ میلیون ریال به ۳۴۵۰ میلیون ریال کاهش‌یافته است. با توجه به بالا بودن مبلغ زیان انباشته در شرکت، حقوق مالکانه واحد تجاری به‌صورت منفی شده است؛ لذا ارزش برآوردی با توجه به زیان ده بودن به میزان بهای تمام‌شده برآورد شده است.

توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات

شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و جزء واحد‌های تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) می‌باشد. فعالیت‌های اصلی شرکت به همراه شرکت‌های فرعی آن عمدتاً درزمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری، احداث و بهره‌برداری از انواع مجموعه خدمات رفاهی گردشگری شهری و بین‌راهی، هتل، دهکده گردشگری، جایگاه‌های سوخت بنزین و انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، خدماتی، پیمانکاری و... می‌باشد.

با توجه به زیان انباشته شرکت‌های فرعی شامل پارس زیگورات زعفرانیه و پارس زیگورات بیاض که بیش از سرمایه ثبت‌شده شرکت بوده به بهای تمام‌شده دفتری واگذار گردیده است. گرچه شرکت‌های پارس زیگورات سیرجان، آروین زیگورات عمران، بهین تدبیر ویونا و پارس زیگورات میاندشت در حال حاضر زیان ده محسوب می‌شود، اما در آینده درآمد خوبی خواهد داشت. شرکت دارای یک واحد تجاری به نام شرکت سرمایه‌گذاری لقمان (سهامی عام) می‌باشد.

بابت پروژه مجموعه تفریحی هتل سیرجان که به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع است و طبق برآورد‌های انجام‌شده، پروژه تا مرداد ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری خواهد بود و با توجه به قیمت برآوردی زمین (حدود ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع) و برآورد مخارج تکمیل طبق صورت‌های مالی به مبلغ ۱۳۰۵۵ میلیارد ریال و ارزش‌افزوده ایجادشده به‌واسطه هتل و امکانات آن، می‌توان ارزشی معادل ۸۴۸۵۸ میلیارد ریال با توجه به سهم ۷۸ درصدی سمگا از شرکت سرمایه‌گذاری‌های آن برآورد نمود.

توسعه گردشگری آریا زیگورات

شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و جزء واحد‌های تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) و واحد تجاری نهایی گروه مالی گردشگری می‌باشد. فعالیت‌های اصلی شرکت عبارت از مشارکت و احداث و بهره‌برداری از انواع مجموعه‌های خدمات رفاهی و گردشگری شهری و بین‌راهی، هتل‌ها، دهکده‌های گردشگری، انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، پیمانکاری، اخذ نمایندگی شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی و ... است.

شرکت در سال‌های اخیر زیان‌های قابل‌ملاحظه‌ای متحمل شده است و زیان انباشته در اسفند ۹۸ بیش از ۵۰ درصد سرمایه است.

در حال حاضر شرکت آریا زیگورات مالکیت هتل‌های لوکس (۵۰۰ اتاقِ) ۴ و ۵ ستاره رمیس و رکسان واقع در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را دارد.‌ای هتل‌ها به‌عنوان اولین الگوی موفق سرمایه‌گذاری و برندینگ بخش خصوصی در زیرساخت‌های گردشگری کشور محسوب می‌شوند و بر اساس قرارداد بین شرکت با بانک پارسیان و شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، عملیات ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از این هتل‌ها از سال ۱۳۹۵ به‌صورت اجاره ۲۲ ساله واگذارشده است.

تجارت بین‌المللی میلاد آریا زیگورات

شرکت تجارت بین‌المللی میلاد آریا زیگورات به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و جزء واحد‌های تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) می‌باشد. فعالیت‌های اصلی شرکت عبارت از مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های داخلی و خارجی از طریق خرید یا تعهد سهام، خرید سهام و اوراق بهادار شرکت‌ها، انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، پیمانکاری، شرکت در مناقصه و مزایده‌های دولتی و خصوصی و ... است.

شرکت دارای یک واحد تجاری فرعی به نام‌های تجارت بین‌الملل میلاد پارس زیگورات و دو واحد تجاری وابسته به نام شرکت گروه توسعه انرژی نفت و گاز لاوان و شرکت لیزینگ گردشگری است.

در آخرین صورت‌های مالی شهریور ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۷ میلیون ریال سود شناسایی کرده است؛ که عمده آن از محل فروش سهام شرکت فرا گستر فدک اسپادان به مبلغ ۱۶۵۶۱ میلیارد ریال به‌عنوان درآمد غیرعملیاتی می‌باشد.

تندیس تجارت باختر

شرکت تندیس تجارت باختر به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و جزء واحد‌های تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) می‌باشد. فعالیت‌های اصلی شرکت عبارت از مشارکت و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های داخلی و خارجی از طریق خرید یا تعهد سهام، خرید سهام و اوراق بهادار شرکت‌ها، انجام کلیه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، پیمانکاری، شرکت در مناقصه و مزایده‌های دولتی و خصوصی، اخذ نمایندگی شرکت‌های داخلی و خارجی، واردات و صادرات کلیه کالا‌های مجاز و... است. فعالیت شرکت بیشتر در حوزه عملیات پیمانکاری ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و تفریحی بوده است.

عملیات شرکت از نوع پیمانکاری است و عمده درآمد آن از محل درآمد‌های پیمانکاری و پیمان مدیریت می‌باشد که در آخرین صورت مالی خود مربوط به خرداد ۱۴۰۱ حدود ۸ درصد افزایش‌یافته است و به مبلغ ۱۴۶۳ میلیارد ریال رسیده است؛ که بهای تمام‌شده پروژه¬های تکمیل‌شده شامل پروژه بلوار فرهنگ موجب کاهش ۲۰ درصدی در بهای تمام‌شده است؛ و سود به میزان ۵۵ درصد افزایش و به مبلغ ۱۲۰۰ ریال به ازای هر سهم رسیده است.

لیزینگ گردشگری

شرکت لیزینگ گردشگری به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس و در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) مالک ۵۵ درصد سهام شرکت لیزینگ و گروه سمگا مالک ۷۴ درصد سهام این شرکت است و به‌عنوان سومین شرکت خصوصی لیزینگ کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فعالیت اصلی شرکت عبارت از تأمین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیرمنقول توسط شرکت و واگذاری آن به مشتری صرفاً در قالب یکی از قرارداد‌های اجاره به‌شرط تملیک و فروش اقساطی، خریدوفروش انواع اوراق مالی اسلامی، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص (به‌جز بانک‌ها و مؤسسات اعتباری) و... است.

با توجه ماهیت فعالیت شرکت‌های لیزینگی عمده درآمد‌های آن از محل فروش اقساطی است و طبق آخرین صورت‌های مالی درآمد‌های آن ۳۷ درصد افزایش و به مبلغ ۲۴۷ میلیارد ریال رسیده است؛ و میزان سود خالص آن ۱۱۸ درصد افزایش‌یافته است.

اختصاصی بازار گردانی گروه گردشگری ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی گروه گردشگری ایرانیان در سال ۱۳۹۵ در بورس به ثبت رسید. هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری وجوه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع اوراق بهادار است. مدیر صندوق شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران می‌باشد. با توجه به خالص ارزش روز واحد‌های سرمایه‌گذاری به میزان ۱۴۴۱۱۰۴۶ ریال و سهم ۲۲ درصدی سمگا از این صندوق، ۹۶۰ میلیارد ریال به‌عنوان ارزش برآوردی تعیین می‌شود.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

سهم با توجه به فعالیت‌های گسترده زیرمجموعه‌های ارزشمند خود به‌خصوص در زنجیره فولاد (هلدینگ ماهان) و با توجه به دارایی‌های تحت تملک و قدرت سودآوری بالا این مجموعه و نسبت قیمت به ناو آن که حدود ۳۰ درصد می‌باشد، می‌تواند مشخصه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت را داشته باشد.

تحلیل تکنیکال گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا"

سهم در تایم فریم هفتگی و با دید بلندمدت درون یک کانال صعودی به حرکت خود ادامه می‌دهد و در قالب نزولی که از دی‌ماه سال ۹۹ شروع شده از محدوده سقف کانال به کف کانال رسیده و حدود ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

با نگاهی نزدیک‌تر به حرکت اخیر سهم مشخص است که سهم نسبت به محدوده حمایتی (۴۵۰۰-۵۵۰۰) ریال واکنش مثبت داشته و توانسته گارد نزولی خود را به سمت بالا بشکند. همچنین خط روند نزولی بلندمدت RSI نیز به سمت بالا شکسته شده و به نظر می‌رسد شرایط برای صعود بیشتر سهم نیز مهیا باشد.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

در تایم هفتگی اندیکاتور بولینگر بند به‌صورت افقی درآمده و بریک اوت این اندیکاتور رخ داده که سیگنال قوی خرید محسوب می‌شود.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

در تایم روزانه نیز همان‌طور که مشخص است سهم توانسته ابر کومو را به سمت بالا بشکند و روند سهم از نزولی به صعودی تغییر پیدا کرده است. تنکنسن و کیجنسن تمایل صعودی دارند و RSI به محدوده اشباع خرید رسیده، ولی هیچ‌گونه واگرایی منفی به وجود نیامده است.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

در نمودار تعدیل نشده نیز شکست گارد نزولی سهم به سمت بالا مشهود بوده و مناطق مقاومتی (۸۰۰۰-۹۰۰۰) – (۱۲۵۰۰-۱۴۰۰۰) ریال در مسیر سهم قابل مشاهده است.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

موج شماری تایم روزانه نیز به گونه ایست که به نظر می‌رسد یک ۵ موجی نزولی به سمت پایین به اتمام رسیده و موج صعودی جدیدی آغاز گردیده است. همچنین شاخص JTI نیز به رنگ قرمز درآمده و ورود پول هوشمند به این سهم را نشان می‌دهد.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

نمودار سه خط شکست نیز در تایم هفتگی به‌تازگی شروع به ساخت بلاک‌های سفید نموده و نمودار تایم روزانه نیز صعودی می‌باشد.

بررسی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

جمع‌بندی:

 شرایط بلندمدت سهم کاملاً مساعد است و سهم قابلیت دستیابی به اهداف ۹۰۰۰ – ۱۲۵۰۰ و ۱۷۰۰۰ ریال را خواهد داشت.

محدوده حمایتی معتبر سهم در (۴۸۰۰-۵۵۰۰) ریال قابل مشاهده بوده و محدوده‌های مقاومتی در مسیر سهم در (۸۰۰۰-۹۰۰۰) – (۱۲۵۰۰-۱۴۰۰۰) ریال قرار دارند.

تحلیلگر: سید جواد درواری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
یکی از کثیف ترین های بازار