بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
تحلیلگران بر این باورند؛

سال ۲۰۲۳؛ سال بازیابی بیت کوین

سال ۲۰۲۳؛ سال بازیابی بیت کوین
سرمایه‌گذاران رمزارز در تلاش هستند تا زمان بالقوه صعود بعدی بیت‌کوین را پس از سال آشفته ۲۰۲۲ پیش‌بینی کنند.
کد خبر : ۲۶۶۳۸۷

سال ۲۰۲۳؛ سال بازیابی بیت کوین

بورس نیوز: آنتونی اسکاراموچی، بنیان‌گذار شرکت مدیریت دارایی Skybridge، گفت: «شما ریسک را می‌پذیرید و به پذیرش بیت‌کوین نیز اعتقاد دارید بنابراین اگر این مسیر را درست انجام دهیم، معتقدم که به راحتی این ارز دیجیتال می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در دو تا سه سال آینده باشد».

نج کُدریک، مدیر عامل جهانی صرافی بیت استمپ نیز نظر مشابهی دارد، زیرا هفته گذشته گفت که روند صعودی بعدی ممکن است طی دو سال آینده رخ دهد و به علاقه فزاینده سرمایه‌گذاران نهادی اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران رمزارز در تلاش هستند تا زمان بالقوه صعود بعدی بیت‌کوین را پس از سال آشفته ۲۰۲۲ پیش‌بینی کنند. کل بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۴ تریلیون دلار از ارزش خود را در نتیجه ورشکستگی، مشکلات نقدینگی و سقوط صرافی اف تی ایکس از دست داد.

کارشناسان بر این باورند که با وجود افزایش اندک دارایی‌های با ریسک مشابه مانند سهام در ابتدای سال، بیت‌کوین نسبت به بالاترین ارزش خود به پایین‌ترین حد خود رسیده است و بعید به نظر می‌رسد که بالاترین قیمت خود در حدود ۶۹هزار دلار را دوباره آزمایش کند. سرمایه‌گذاران چشم‌انداز اقتصاد کلان را زیر نظر دارند، زیرا بیت‌کوین به شدت با دارایی‌های ریسکی مانند سهام - به ویژه نزدک - مرتبط است.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنین سایر تحولات کلان اقتصادی، بر ارزش سهام و ارز‌های دیجیتال تاثیر گذاشته است. فدرال رزرو سال گذشته مسیر سختگیرانه افزایش نرخ بهره را برای کنترل تورم آغاز کرد که منجر به سقوط قیمت دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین شد.

کارشناسان این صنعت ادعا کردند که بیت‌کوین ممکن است از تغییر چشم‌انداز اقتصاد کلان سود ببرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۹۸۷.۰۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۹ درصد کمتر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر