بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
معاون استاندار بوشهر خبر داد:

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان خرما

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی با هماهنگی و قول مساعد بنیاد برکت پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۲۶۶۴۰۵

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان خرما

بورس نیوز: علی باستین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: اصلاح شبکه توزیع و توسعه بازار‌های جدید خرما و صادرات این محصول از مطالبات بخش خصوصی است که باید محقق شود.

وی افزود: سند جامع خرمای کشور، تدوین شده و باید در تأمین مالی و سایر شرایط، دولت و مجلس کمک کنند تا به نتیجه مطلوب رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان سومین استان تولیدکننده برتر خرما در کشور است گفت: حمایت از تولیدکنندگان، کشاورزان، صادرکنندگان و فعالان صنایع فرآوری خرما یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر سومین استان تولید کننده خرمای کشوراست ادامه داد: در ۹ ماه گذشته ۳۰۰ هزار دلار خرمای این استان صادر شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: انجمن خرما، صمت، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی، کمک کنند تا وضعیت خرما بویژه در بحث صادرات بهبود یابد.

باستین یادآور شد: برای فروش محصولات خرما کشاورزان جشنواره و نمایشگاه خرما در بوشهر با مشارکت ۱۰ استان خرما خیز برپا شده است که نقش مهمی در این عرصه دارد.

وی با اشاره به میز ملی خرما گفت: تلاش می‌شود چالش‌های فراروی محصول خرما شناسایی و با ارائه راهکار‌های اساسی و عملیاتی زمینه تولید خوب و فروش این محصول فراهم شود.

باستین تاکید کرد: هدف از برگزاری میز ملی خرما تنها ارائه بحث‌های کلاسیک و دانشگاهی علمی و تئوری نیست بلکه ارائه راهکار‌های عملیاتی از لحاط جنبه‌های قانونی و حمایتی است که با توجه به تدوین قانون برنامه هفتم توسعه باید ارائه شود.

وی با تاکید بر حضور دولت در کنار بخش خصوصی برای حمایت از فعالان بخش خرما توضیح داد: حمایت از تولیدکنندگان، کشاورزان، صادرکنندگان و فعالان صنایع فرآوری خرما یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

باستین اضافه کرد: توسعه صنایع بسته‌بندی و صنایع تبدیلی وابسته به خرما از دیگر مواردی است که پیگیر توسعه آن‌ها در استان‌های خرما خیز هستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر