بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
در مراسم عرضه اولیه سهام "اردستان"؛

به صنعت سیمان خوش‌بینم

به صنعت سیمان خوش‌بینم
باید کارخانه‌های موجود حفظ و با حداکثر ظرفیت به تولید ادامه دهند در مجموع معتقدم که بازار خوبی برای آینده در انتظار صنعت سیمان خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۶۴۰۶

بورس نیوز:

 

 

به صنعت سیمان خوش‌بینم

احمدرضا عمرانی فرد، مدیرعامل شرکت سیمان اردستان تشریح کرد: امروز بالغ بر ۱۵ درصد از سهام سیمان شرکت اردستان عرضه و برای هر سهم مبلغ هزار تومان در نظر گرفته شد. بنا بر اطلاعات واصله استقبال خوبی را از این عرضه شاهد بودیم، باید گفت که به هر کد بورسی رقمی بالغ بر ۱۷۴ سهم رسیده است. از طرفی در حوزه صادرات سیمان اردستان سالی استثنایی را پشت سر گذاشت، همچنین بازاریابی‌های جدید صادرات ۳۰۰ هزار تنی را رقم زد؛ امیدواریم اگر مشکلات قوانین و مقررات و موانع صادراتی ایجاد نشود این روند ادامه دار باشد. به نظر می‌رسد در سال مالی جدید، شرکت بتواند همین ارقام حتی بالاتر را محقق کند.


وی افزود: سیمان اردستان از نظر کیفیت بهترین گرید را به خود اختصاص داده است به همین دلیل با وجود، اینکه برخی کارخانه‌ها کمتر از ظرفیت تولید دارند سیمان اردستان با قیمتی بالاتر از کارخانه‌های همجوار عرضه سیمان در بورس کالا را انجام می‌دهد. این موضوع خود منجر به فروش با نرخ‌های بسیار خوب می‌شود و امید است با حفظ همین کیفیت، در سال‌های بعد هم سیمان تولیدی به فروش برسد.


دو طرح مهم "اردستان" را بشناسید


مدیرعامل "اردستان" تبیین کرد: طرح‌های توسعه شرکت بیشتر در حوزه تامین انرژی و توسعه منابع برای جایگزینی به وقت بحران منابع و کمبود آن از جانب دولت خواهد بود. شرکت ابتدا به دنبال ساخت نیروگاه بوده، همچنین پروژه‌ای برای کنترل مصرف آب در دست احداث است. این دو طرح در دستور کار شرکت قرار دارد و امید است که در سال‌های آتی باعث بالا رفتن ثبات در تولید شرکت شود. در این بین دو موضوع توانست سودآوری شرکت را در سال مالی فعلی بالا ببرد، ابتدا فروش شفاف سیمان در بورس کالا که با نرخ رقابتی عرضه انجام می‌شود، موضوع بعد صادرات و جهش نرخ ارز بود.


به صنعت سیمان خوش‌بینم


این فعال صنعت سیمان در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: صنعت سیمان برای سرمایه گذاری اولیه بسیار سنگین است و با توجه به اینکه کارخانه‌ای مشابه با اردستان مبلغی بالغ بر ۲.۵ همت تا ۳ همت سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این میزان با توان مالی فعلی چندان مشوق لازم برای سرمایه گذاری جدید را ایجاد نمی‌کند. پس باید کارخانه‌های موجود حفظ و با حداکثر ظرفیت به تولید ادامه دهند در مجموع معتقددم که بازار خوبی برای آینده در انتظار صنعت سیمان خواهد بود.
عمرانی فرد در پایان به بورس نیوز گفت: امیدوارم برای سهمادارانی که امروز به جمع شرکت اضافه شده‌اند، سودآوری خوبی رقم بخورد و بتوانیم بهترین عملکرد را در اختیار این سهامداران قرار دهیم. همچنین امیدوارم که روند سودآوری ۱۷ ساله شرکت همچنین ادامه دار باشد تا بتوان در کنار سهامداران جدید اتفاقات جدید و خوب رخ دهد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ترکیب هیات مدیره
با اعلام شرکت سیان اردستان؛

ترکیب هیات مدیره "اردستان" اعلام شد

با اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه؛

"اردستان" در سامانه پس از معاملات درج شد

ارسال نظر