بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاریجویا شویم
کد خبر : ۲۶۶۴۲۸

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 12 فعال بازار سرمایه، غالبا امید به توازن بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت افزایشی به پایان رساند. بسیاری از کارشناسان عوامل تاثیر گذار بر بازار را افزایش نرخ دلار و افزایش سود بانکی می‌دانند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها و بانکی‌ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

احسان خاتونی: این هفته بیش از هر چیز بازار سهام متاثر از گزارشات 9 ماهه قرار دارد، به طور کلی کوچکترها عملکرد بهتری از بزرگترها داشتند، لذا انتظار رشد بیشتر شاخص هم وزن وجود دارد.

 

محمد باقر خادمی: اصلاح زمانی 

 


پیام الیاس کردی: ارزش معاملات رشد خاصی نداشته نسبت به بالاتر رفتن شاخص کل



هابیل خاوری: شاخص کل و شرایط جدید بازار با توجه به گزارش های شرکت ها، بنظر در این برهه زمانی به سراغ شرکت هایی که گزارش های خوبی ارائه نموده اند ولی رشد چندانی نداشته و همگام با رشد اخیر بازار نبوده اند باید رفت.
تا انتهای موج صعودی قدرتمندی که حداقل یک موج نزولی و یک موج صعودی دیگر در دل خود دارد هنوز فاصله داریم ، لذا از الان نمی شود در مورد انتهای این حرکت صعودی نظر قطعی داد چرا که حتی از دیدگاه کلاسیک هنوز شرایط چرخش بازار محرز نشده است.

نکته ی مهمی که وجود دارد اینست که احتمالا اصلاح های شاخص کم شتاب و بیشتر زمان گیر باشند که در این موقعیت پیش آمده سهام کمتر رشد کرده خودشان را به دیگر سهام نزدیک کنند و ما شاهد یک تعادل نسبی در کلیت بازار باشیم. چرا که عوامل تاثیر گذار بر بازار س مایه همچون نرخ ارز همچنان بالای ۴۰ هزار تومان میباشد و از این بعد هیچ پالس منفی به سوی بازار سرمایه صادر نشده است.

اما انتظار می رود که حوالی 1730 - 1750 احتمالا وارد موجی اصلاحی در بازار شویم که میتواند به تنهایی 1 ماه زمان صرف نموده و پس از آن هم حرکت شاخص به سمت 1900 و حتی بالاتر از سقف 2100.
و اما بر خودم لازم میدانم تا یک نکته اساسی و کلیدی را برای سهامداران محترم روشن نماینم و آنهم اینست که نشانه های اصلاح یا ریزش بازار را چگونه شناسایی کنیم تا با هر نوشان منفی کل پرتفوی خود را نقد نکنند و روز بعد مجدد در مثبت ها بفکر خرید همان سهم باشند،
در ابتدای هر ریزش شاهد ورود پول به اوراق اسناد خزانه اسلامی (اخزا) میباشیم،بخشی از پول ها نیز به صندوق های با درامد ثابت روی می آورند که شاهد خروج پول از بازار و ورود پول به این صندوق ها هستیم، مورد بعدی فروش پوت آپشن های در پوزیشن خرید و همچنین خرید آپشن های در پوزیشن فروش از سوس فعالین این بازار، از موارد دیگر می توان مثبت بودن غیر عادی و فروش حقوقی به صورت سنگین در صف های خرید و همچنین مخابره شدن خبر های دست چندم و تکراری حمایت از بازار و ..... اشاره نمود

 

نوید سالک: موارد موثر بر تغییرات شاخص کل در هفته پیش رو، انتشار گزارشات نه ماهه شرکت ها ، هم چنین شروع مجدد روند افزایشی نرخ ارز و تا حدودی تحولات سیاسی مرتبط با ایران در اتحادیه اروپا است. از این رو به نظر می رسد برایند کلیه این موارد به هفته ای نسبتا متعادل و تا حدودی مثبت برای بازار سرمایه بینجامد.

 

مهدی افشاراعلم: قیمت دلار محرک اصلی بازار است که قیمتهای اواخر هفته آن ، انگیزه‌های رشد را برای بازار سرمایه همچون بازار طلا ، بالا برده است.
تنها عامل بازدارنده رشد بازار سرمایه بحث تصویب پایان مذاکرات برجامی اروپاییان با ایران بود که این مورد نیز فعلابه تصویب نرسیده و به تعویق افتاد.
از اینرو تصور میکنم بازار سرمایه با عنایت به کسب مقاومت جدید در شاخص کل ۱۶۰۰ ، وارد فضای رشد یابنده جدیدی شده است.

 

واجد رضایی: شاخص کل در گیر سقف کانال صعودی است و عبور از آن هنوز تایید نشده است.
تحریم های اروپا و اعمال محدودیت بیشتر از جانب این کشورها باعث فشار بیشتر به شرکت های صادر کننده می شود و این امر مقدار فروش رو کاهش و هزینه دور زدن تحریم ها رو افزایش می دهد.
همچنین گزارش های نامطلوب فصل پاییز اکثر شرکت های بورسی تاثیر منفی بر بازار سرمایه خواهند داشت.

 

الناز جمالی : با توجه به رشد دلار و گزارشات ۹ ماهه ای که بروی سامانه کدال در حال قرار گرفتن هست بنظر بازار سهام با رشد قیمت قطعا همراه خواهد بود 

 

سمیرا بیاتانی: با توجه به گزارشات ۹ماهه متفاوت صنایع در کدال ممکن است بازار با عرضه و تقاضا در گروه‌های مختلف همراه شود فلذا احتمال افزایش تقاضا در گروه‌هایی که گزارش ۹ماهه خوبی را منتشر کرده‌اند بسیار بالاتر خواهد بود

 

سمیه صفری: علی رغم اتفاقات سیاسی نه چندان مثبتی که در پایان هفته به وقوع پیوست و موجبات نگرانی سرمایه گذاران و در پی آن افزایش نرخ دلار را در پی داشته است، گزارشات نه ماهه شرکت ها در حال انتشار بر روی سامانه کدال هستند و در میان آن ها گزارشات عملکردی خوبی مشاهده می شود. گزارش نه ماهه خودرو نیز حاکی خبر از زیان خارج شدن این خودروساز بزرگ است که به نظر می رسد شاهد سوددهی بیشتری در این هفته در این صنعت میتوانیم باشیم. البته توجه به شرکت های کوچک و سودده در بازار و همچنین دلاری ها نیز ضروری است.

 

محمدرضا ترابی: با تصمیم امروز اتحادیه اروپا دلار بار شیب تندتری رشد خواهد کرد و با توجه به روند مثبت کامودیتی ها و قیمت نفت؛ بازار سرمایه هم رو به بالا خواهد بود البته ریسک سیستماتیک افزایش یافته اما با توجه به متوسط پی بر ای زیر ۷ و پی به اس زیر دو ریسک کلی بازار نسبت به ریوارد آن پایین تر خواهد بود.



ندا کریمی: محرک اصلی بازار شامل رشد دلار، عملکردهای ماهانه خوب و تداوم عرضه خودرو در بورس کالا در کنار رشد قیمت های جهانی است. انتظار می رود گروه هایی که عملکرد فصلی خوب داشته اند، مورد اقبال قرار گیرند که از جمله دارویی ها و کاشی و سرامیک هستند و رشد قیمت ارز تقاضا برای سهام های دلاری از جمله معدنی ها را افزایش خواهد داد. گروه خودرویی نیز با تداوم عرضه ها می تواند صعودی باشد.


پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته آتی پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان هفته پیش رو خواهند بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
تا بازار بورس هر چه سریعتر شاخص کل مرز ۲/۵ میلیون را رد نکند اعتماد سهامداران برای وارد نمودن پول سنگین غیر ممکن خواهد بود .
با دروغ وحقه بازی و کلک نمیشه از بازار سرمایه دولت سودی ببرد باید خود دولت بازار را شارژ کنه تا بعداز مرز ۳ میلیون شروع به سود آوری برای دولت ونسان گیران خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
لعنت بر ذات کثیفتون.دیروز با 65000 واحد رشد شاخص سهام مختلف یک یا 2 درصد مثبت خوردند.ولی امروز با نزول تنها 2000 واحد شاخص 10 سهم مختلف سبد من همگی از دم از 5 تا 7 درصد منفی خوردند.