بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
در بازار رمزارزها؛

قیمت بیت کوین بهبود یافت

قیمت بیت کوین بهبود یافت
در روز‌های اول سال ۲۰۲۳، قیمت از مرز ۱۷هزار دلار بالاتر رفت و با گذشت زمان، مقاومت ۱۷هزار دلار کاهش یافت و بیت‌کوین توانست به بالای ۱۸هزار دلار برسد.
کد خبر : ۲۶۶۴۵۲

قیمت بیت کوین بهبود یافت

بورس نیوز: با آغاز سال ۲۰۲۳، قیمت بیت‌کوین در حدود ۱۶هزار و۵۰۰ دلار بود. در هفته‌های گذشته، شاهد حرکت بازار بودیم؛ در روز‌های اول سال ۲۰۲۳، قیمت از مرز ۱۷هزار دلار بالاتر رفت و با گذشت زمان، مقاومت ۱۷هزار دلار کاهش یافت و بیت‌کوین توانست به بالای ۱۸هزار دلار برسد. در روز‌های بعد نیز این افزایش ادامه داشت و شاهد انفجار قیمت بالای ۲۰هزار دلار بودیم. علاوه بر این، در دوره اخیرا قیمت حتی توانست از مرز ۲۱هزار دلار نیز صعود کند و کمی زیر ۲۱هزار دلار تثبیت شد.

آیا بیت‌کوین می‌تواند دوباره به زیر ۱۰هزار دلار سقوط کند؟

قیمت بیت‌کوین در هفته‌های اخیر پس از سقوط صرافی اف تی ایکس در ماه نوامبر توانسته است قوی‌تر بهبود یابد. به نظر می‌رسد که ارز برتر، بر بدترین بحران در بازار غلبه کرده، اما به این معنا نیست که در سال ۲۰۲۳ بدترین اتفاقات را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر، بازار کریپتو از ارقام خوب تورم در ایالات‌متحده سود می‌برد که باعث رشد بازار‌های بزرگ می‌شود، اما هنوز هم ممکن است اتفاقات خاصی رخ دهد که می‌تواند دوباره ارزش بیت‌کوین را به زیر ۱۰هزار دلار کاهش دهد.

کدام شرکت می‌تواند منجر به سقوط کریپتو شود؟

در چند ساعت گذشته مشخص شد که ارائه‌دهنده خدمات وام رمزنگاری «جنسیس» باید برای ورشکستگی اقدام کند. مشکلات مالی این شرکت مدتی طولانی شناخته شده است. شرکت مادر جنسیس، گروه ارز دیجیتال (DCG) است. علاوه بر جنسیس، گروه ارز دیجیتال مالک شرکت‌های دیگری در حوزه کریپتو است و اگر این شرکت با مشکلات مالی مواجه شود، می‌توانیم شاهد سقوط بیت‌کوین باشیم.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۸۱ درصد بیشتر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر