بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد؛

کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا

یک منبع به رویترز با استناد به پیش‌نویس گزارش اقتصادی سالانه خود گفت: انتظار می‌رود دولت آلمان در اواخر این ماه پیش‌بینی تورم خود را برای سال ۲۰۲۳ از هفت درصد به ۶ درصد کاهش دهد.
کد خبر : ۲۶۶۴۵۳

کاهش تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا

بورس نیوز: اداره آمار فدرال آلمان گزارش داد که قیمت تولید محصولات صنعتی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۲۱.۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که انتظار تحلیلگران برای کاهش این نرخ از ۲۸.۲ درصد در نوامبر به ۲۰.۸ درصد رسیده است.

قیمت‌ها در مقایسه با ماه گذشته، ۰.۴ درصد کاهش یافت و کمتر از اجماع برای افت ۱.۲درصدی بود. این سومین سقوط ماهانه متوالی بود، زیرا قیمت انرژی کاهش یافت. کاهش ماهانه در دسامبر به دلیل کاهش یک درصدی هزینه‌های انرژی بود. قیمت انرژی در ماه نوامبر، ۹.۶ درصد نسبت به اکتبر کاهش یافته بود.

شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در ماه‌های آگوست و سپتامبر به ۴۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که از آن زمان روند نزولی وجود داشته است.

یک منبع به رویترز با استناد به پیش‌نویس گزارش اقتصادی سالانه خود گفت: انتظار می‌رود دولت آلمان در اواخر این ماه پیش‌بینی تورم خود را برای سال ۲۰۲۳ از هفت درصد به ۶ درصد کاهش دهد. در کل سال ۲۰۲۲، قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی ۳۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
منابع ملی را ارزان در اختیار صنایع قرار ندهید
ابراهیم عنایت، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

منابع ملی را ارزان در اختیار صنایع قرار ندهید

ارسال نظر