بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
مدیرعامل شرکت پرشیا هرمز:

بزرگترین مشکل، تامین قطعات است

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین مشکل، مشکل تامین قطعات است. تجهیزاتی که خیلی تخصصی نیستند تامین قطعات آن‌ها بسیار سخت است.
کد خبر : ۲۶۶۴۶۵

پرشیا هرمز

بورس نیوز: جمشید حاجی زاده، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما تخصص نیست. بزرگترین مشکل تامین قطعات است. هر بخشی به جز بخش‌های خیلی خاص که یکسری تامین کننده خاص نیز دارند و محدود یک شرکت خاص است. زیرا متخصص آن قطعه بابت مسائل تحریمی نمی‌تواند به داخل کشور بیاید، ما نمی‌توانیم آن را تعمیر کنیم. اما بالای ۹۵ درصد از کل آیتم‌های یک کشتی در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: بزرگترین مشکل، مشکل تامین قطعات است. تجهیزاتی که خیلی تخصصی نیستند تامین قطعات آن‌ها بسیار سخت است. به عنوان مثال تجهیزات مکانیکی ما مشکل دارد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز ادامه داد: من به جرات می‌گویم در زمینه ساخت و تعمیرات تمام تخصص‌ها در داخل کشور وجود دارد. هرکسی بگوید که امکان تخصص تعمیرات و ساخت در ایران وجود ندارد، همه مطلب را نمی‌گوید و درست نیست. وقتی باید فرایندی را از صفر تا صد به نتیجه برسانید بسیاری از مسائل دست به دست هم می‌دهد. یعنی تخصص بخشی از آن و تامین مواد و نیروی انسانی آن نیز مورد توجه است. مثلا الان بگویم که ۳۰ شناور همزمان تعمیر شود اگر بگوییم که نمی‌توانیم نه اینکه تخصص آن را نداریم بلکه ظرفیت پذیرش آن وجود ندارد. از نظر استاندارد و کیفیتی پا به پای همه کشور‌ها می‌توانیم کار انجام دهیم. اگر استاندارد را رعایت نکنید موقعی که کشتی به یک بندر خارجی می‌رود و قسمتی از کشتی غیر استانداد باشد آن کشتی را متوقف می‌کند.

وی درباره میزان ریسک پذیری کشتی‌ها بیان کرد: تمامی صنایع ریسک دارند، اما وقتی دانش کافی، تجهیزات استاندارد و بیمه و تامین نگهداری به موقع وجود داشته باشند ریسک نیز پایین می‌آید. محل تامین کشتی باید گواهینامه تعمیرات کشتی داشته باشد. اگر کشتی را جایی ببرید که گواهی نداشته باشد، آن کشتی گواهی استاندارد را دریافت نمی‌کند. حتما باید یکسری حداقل‌ها موجود باشد تا موفق به دریافت گواهینامه شود.

حاجی زاده درباره حضور فعالیت در بازار سرمایه به بورس نیوز، گفت: تصمیم گیری درخصوص حضور در بازار سرمایه به عهده گروه کشتیرانی بوده و در حال حاضر این شرکت برنامه‌ای برای ورود به بازار سرمایه ندارد.

مدیرعامل شرکت پرشیا هرمز درباره عملیات تعمیر کشتی در سایت پرشیاهرمز خاطرنشان کرد: تعداد کل تعمیرات ادواری انجام‌شده در سال گذشته ۴۰ مورد بوده و در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد کل تعمیرات ادواری ۱۳ مورد بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حرکت روبه جلو
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

حرکت روبه جلو" حکشتی "

ارسال نظر