بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان پاییز امسال، از ۹ میلیارد دلار عبور کرد.
کد خبر : ۲۶۶۴۶۷

ارزش صادرات صنایع معدنی از ۹ میلیارد دلار گذشت

بورس نیوز: شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کردند.

بر این اساس، با وجودکاهش قیمت‌های جهانی محصولات بخش معدن و صنایع معدنی، میزان صادرات این محصولات درمقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، ازنظر ارزشی تنها ۲ درصد کاهش داشته، اما ازنظر وزنی، ۵ درصد افزایش یافته است.

بیشترین صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی (صنایع بالادستی و پایین دستی) به ارزش ۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بود و رتبه دوم به زنجیره مس و محصولات پایین دستی به میزان یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات، به زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار اختصاص یافت.

همچنین در ماه آذر، میزان صادرات انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی از ماه مهر، به یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار رسید (درحالی که ارزش صادرات ماه مهر امسال به یک میلیارد و ۳۸ و ماه آبان به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود) و بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش، امسال مربوط به ماه خرداد به ارزش یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش، سه میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳ میلیارد ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تا پایان پاییز امسال، وارد شد که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ازنظر وزنی ۳ درصد و ازنظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر