بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
رشد ۵۱ درصدی تسهیلات پرداختی در سال جاری
سخنگوی وزارت صمت گفت: تا پایان آبان سال جاری، ۷۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۲۶۶۴۷۷

رشد ۵۱ درصدی تسهیلات پرداختی در سال جاری

بورس نیوز: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: تا پایان آبان امسال ۷۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است؛ همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰ درصدِ سال قبل، به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر سیاست این وزارتخانه در افزایش سهم تامین مالی به صورت زنجیره‌ای افزود: در ۹ماهه امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان ازطریق انتشار اوراق گام، تامین مالی شد که درمقایسه با مجموع دو سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹ هزار میلیارد تومان بود جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مشاور وزیر صمت بیان کرد: تامین مالی زنجیره‌ای به روشی گفته می‌شود که واحد‌های تولیدی که در طول هم هستند با یک بار گرفتن تسهیلات تامین مالی شوند. در این روش، کارایی نقدینگی افزایش و گردش مالی شفاف می‌شود.

وی درباره استفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت: ۲۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۳۵.۷ هزار میلیارد تومان در ۹ماهه امسال پرداخت شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر