بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

هفتم اسفندماه؛ مزایده بلوکی پرسپولیس

هفتم اسفندماه؛ مزایده بلوکی پرسپولیس
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تاریخ دقیق مزایده پرسپولیس هفتم اسفندماه خواهد بود، اما به دلیل اینکه صورت‌های مالی باشگاه استقلال هنوز به سازمان حسابرسی ارسال نشده و به تایید این سازمان نرسیده، تاریخ دقیق برگزاری مزایده استقلال هنوز مشخص نیست.
کد خبر : ۲۶۶۶۶۸

هفتم اسفندماه؛ مزایده بلوکی پرسپولیس

به گزارش بورس نیوز، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به عرضه سهام دو باشگاه در بازار سرمایه اظهار کرد: در این واگذاری ۱۰ درصد از سهام هر کدام از باشگاه‌ها در اختیار سهام‌داران خرد قرار گرفت و ۹۰ درصد دیگر در مسیر واگذاری بلوکی در هیات واگذاری مطرح شد. در این راستا تاریخ دقیق مزایده پرسپولیس هفتم اسفندماه خواهد بود، اما به دلیل اینکه صورت‌های مالی باشگاه استقلال هنوز به سازمان حسابرسی ارسال نشده و به تایید این سازمان نرسیده است، تاریخ دقیق برگزاری مزایده استقلال هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: البته قرار است این اتفاق تا شنبه رخ دهد و اگر این تیم به تعهد خود پایبند باشد مزایده هر دو باشگاه در اسفندماه انجام خواهد شد. در این راستا اعضای هیات واگذاری نسبت به تخفیف و تشویق برای خریداران سهام دو باشگاه در نظر گرفته‌اند و هرکدام از سرمایه‌گذارانی که علاقه دارند می‌توانند نسبت به ارسال مدارک و انجام مذاکره اقدام کند.

معاون وزیر اقتصاد افزود: اگر واگذاری ۵۱ درصد سهام دو باشگاه انجام شود، ۶۱ درصد از سهام هر کدام از باشگاه‌ها واگذار شده است. این به معنی واگذاری کنترل دو باشگاه و رفع معضل همیشگی مدیریت دولتی در دو باشگاه است؛ بنابراین اکثریت اعضای هیات مدیره توسط خریدار تعیین خواهند شد.

قربان‌زاده درمورد مبلغی که خریداران باید پرداخت کنند توضیح داد: خریدار پرسپولیس میتواند با پرداخت ۵۴۰میلیارد تومان به صورت نقدی و خریدار استقلال با پرداخت ۴۶۰میلیارد تومان به صورت نقدی کنترل باشگاه‌ها را در دست بگیرند. هر قسطی که خریدار پرسپولیس باید پرداخت کند ۳۰۰میلیارد تومان و هر قسطی که خریدار استقلال باید پرداخت کند نیز ۲۶۶ میلیارد تومان است.

وی در ادامه در مورد حق پخش نیز توضیح داد: پیشنهادی در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس طبق لایحه بودجه سال اینده مطرح است مبنی بر اینکه حق پخش به نسبت رنکینگ تیم در جدول و بخشی به نسبت پخش تلویزیونی باشد. منابع این موضوع باید تخصیص یافته باشد و باشگاه‌ها از این‌موضوع مطمئن‌شوند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی دردمورد برداشت استقلال از منابع حاصل از افزایش سرمایه و صحبت‌های مدیران استقلال، اظهار کرد: مدیران عامل دو باشگاه باید خودشان پاسخگوی صحبتشان باشند، این ادبیات که پول گم شده اغراق است، زیرا اطلاعات دو باشگاه در سایت کدال موجود است. باشگاه‌ها باید تکالیفی را رعایت می‌کردند که استقلال رعایت نکرده است، عدم رعایت به معنای فساد و حیف و میل پول نیست. موضوع این است که چرا بیش از ۲۵ درصد از پول برای بدهی معوق پرداخت شده است؟

قربانزاده با تاکید بر اینکه شرایط واگذاری ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه به تصویب رسیده و همه شرایط واگذاری به غیر از قیمت در دو باشگاه یکسان است. بر این اساس قیمت ۵۱ درصد از سهام استقلال ۲۳۸۶ میلیارد تومان و قیمت ۵۱ درصد از سهام پرسپولیس ۲۷۳۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: خریدار باید ۲۰ درصد قیمت را حدود ۲۰ روز کاری بعد از تاریخ معامله به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کند. مدت اقساط ۶ سال و فاصله اقساط نیز ۶ ماهه است. همچنین خریدار یک سال تنفس دارد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به الزامات AFC عنوان کرد: مهم‌ترین الزام AFC عدم مالکیت همزمان دو باشگاه است؛ بنابراین یک فرد نمی‌تواند دو باشگاه را همزمان بخرد، همچنین مالکین سایر باشگاه‌ها هم نمی‌توانند نسبت به خرید سرخابی‌ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر