بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو گفت: ظرفیت چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در این کشور برای ایرانی‌ها وجود دارد.
کد خبر : ۲۶۶۷۰۲

ظرفیت ۵ میلیارد دلاری بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه

به گزارش بورس نیوز، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان اظهار کرد: نمایشگاه "اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو" فرصتی فراهم کرد که قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی توانستند بزرگترین حضور نمایشگاهی ایرانی‌ها در یک کشور خارجی را رقم بزنند.

وی افزود: در این نمایشگاه چهار روزه در گام نخست ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد بین طرف‌های ایرانی و روسی منعقد شد که در این راستا و با گذشت چند ماه از آن رویداد و با وجود همه دشواری‌ها و مشکلات، چند تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شده و همکاری‌ها آغاز شده است.

محبی‌نژاد ادامه داد: واکاوی این بازار بزرگ نشان می‌دهد ظرفیت چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در این کشور برای ایرانی‌ها وجود دارد.

وی، یکی از مشکلات اصلی فراروی صادرکنندگان را، اختلاف ارز آزاد و نیمایی برشمرد که موجب محقق نشدن جهش صادراتی خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور همچنین خواستار ارائه مشوق‌های صادراتی به فعالان خودروسازی و قطعه‌سازی در راستای تقویت حضور در بازار بزرگ روسیه شد.

وی بیان کرد: حضور مسئولان و صنعتگران روسی در کشورمان برای بازدید از زیرساخت‌ها، امکانات و پتانسیل‌های صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ایران بسیار مهم است و می‌تواند تسریع‌کننده صادرات خودرو و قطعات به این کشور باشد.

محبی‌نژاد همچنین راه‌اندازی دفتر تجاری ایران در روسیه را برای تحقق اهداف صادراتی یاد شده و توسعه تعاملات صنعتی فیمابین دو کشور موثر ارزیابی کرد که در دستور کار قرار دارد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو از آغاز صادرات صندلی خودرو و همچنین ECU (کامپیوتر خودرو) به روسیه خبر داد که جزئی از تفاهم‌های ۷۰۰ میلیون یورویی دو کشور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو در تابستان گذشته بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر