بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
معاون امور بین الملل بانک مرکزی:

مبادلات بانکی ایران و ۱۰۰ بانک دنیا عملیاتی شد

مبادلات بانکی ایران و ۱۰۰ بانک دنیا عملیاتی شد
معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی گفت: همه بانک‌های ایرانی در خارج کشور و تمام بانک‌های خارجی متصل به پیام‌رسان ملی روسیه که شامل بیش از ۱۰۰ بانک در ۱۳ کشور خارجی بوده؛ می‌توانند با بانک‌های ایرانی تبادل پیام بانکی داشته باشند.
کد خبر : ۲۶۶۸۱۴

مبادلات بانکی ایران و ۱۰۰ بانک دنیا عملیاتی شد

به گزارش بورس نیوز، محسن کریمی، معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی، اعلام کرد: در یک سال گذشته سند اقدام مشترک بین بانک‌های ایران و روسیه امضا و نخستین اقدام از این سند عملیاتی شد. از روز گذشته سامانه‌های پیام‌رسان بانکی ملی دو کشور به هم متصل و این امکان فراهم می‌شود که همه بانک‌های عضو سامانه پیام‌رسان بانکی ملی ایران، با همه بانک‌های کشور روسیه، تبادل پیام‌های استاندارد بانکی داشته باشند.

وی افزود: همه بانک‌های ایرانی در خارج کشور و تمام بانک‌های خارجی متصل به پیام‌رسان ملی روسیه که شامل بیش از ۱۰۰ بانک در ۱۳ کشور خارجی بوده؛ می‌توانند با بانک‌های ایرانی تبادل پیام بانکی داشته باشند.

کریمی بیان کرد: بانک مرکزی زمینه فنی ارتباطات بانکی را فراهم کرد تا در این بستر تمام پیام‌های استاندارد بانکی شامل حواله، ال‌سی و ضمانت‌نامه بین بانک‌ها قابل تبادل باشد و این خدمات برای تجار و بازرگانان فراهم شده است.

وی درباره امکان تحریم این سامانه بانکی، گفت: این اقدام تحریم‌ناپذیر و غیرقابل توقف توسط دشمنان هر دو کشور است و بنابراین بانک‌ها در یک زمین بازی ساخته‌شده توسط بانک‌های مرکزی دو کشور با یکدیگر تعامل دارند و زیرساخت‌ها به هیچ عنوان غربی و وابسته به نظام سلطه نیست.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی تأکید کرد: مطابق سند دولت مردمی، این نخستین اقدام تحریم‌ناپذیر بانک مرکزی ایران در تعامل با کشور روسیه بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر