بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
آخرین وضعیت بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت سیمانی شرق ایران
آخرین وضعیت مالی و عملیاتی سیمان شرق که بزرگترین، قدیمی‌ترین و پویاترین سیمانی شرق ایران به شمار می رود، اعلام شد.
کد خبر : ۲۶۶۸۴۴

بورس نیوز:

شرکت سیمان شرق، قدیمی‌ترین شرکت این صنعت بوده و عنوان دار بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده نمونه شرق ایران هم بشمار می‌رود. این شرکت سال ۱۳۳۲ به همت مهندس علی زاهدی تاسیس شده و در طی سال‌ها با استراتژی توسعه و نوسازی خطوط تولید و بر خورداری از دو خط تولید فعال کلینکر و به پشتوانه بزرگترین معدن غیر فلزی شرق ایران به ظرفیت ۲ میلیون تن در سال رسیده است.

براساس این گزارش، "سشرق" که با سرمایه بیش از ۲۶۵ میلیارد تومانی در بازار اول و تابلوی اصلی معاملات بورس حضور دارد از شرکت‌های تابعه هلدینگ توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر) بوده و دارای زیرمجموعه است. این گروه شامل شرکت‌های فرآورده‌های سیمان شرق، سیمان سفید شرق و در آستانه عرضه اولیه در فرابورس، زغال سنگ شرق، حمل و نقل سپهر سیمان شرق و توسعه صنعت آهک پارسیان غدیر است.

گروه شرکت‌های سیمان شرق با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲۵۰۰ نفر، نقش انکارناپذیری در اشتغال و رفاه منطقه داشته و همواره در راستای مسئولیت اجتماعی نیز اقدامات موثر و مستمری مانند برگزاری دوره‌های آموزشی، کاهش و کنترل آلاینده‌ها با اصلاح مداوم الکترو فیلترها، تعویض بگ هوس، بگ فیلتر‌ها و اهدای نهال‌های مثمر و غیر مثمر به روستا‌های پیرامون انجام داده است.

شرکت سیمان شرق طی سال‌های فعالیت قادر به دریافت انواع گواهینامه‌ها و جوایز شده که از مهمترین موارد سال‌های اخیر آن می‌توان به رتبه ۲۵۵ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران، واحد نمونه صنعتی در سال ۱۴۰۱، صادر کننده نمونه استان خراسان رضوی در سال گذشته، تندیس طلایی اجلاس سراسری رضایت مندی مشتریان، گواهینامه‌های سیستم مدیریت یکپارچه، اخذ مجوز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی به عنوان قطب آموزشی صنعت سیمان و ... اشاره کرد.

همچنین "سشرق" طی سالیان متمادی محصولات را به کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق، روسیه، هند، امارات، قطر، کشور‌های آفریقایی و ... صادر و همواره حداقل حدود ۷۰ درصد سیمان مورد نیاز شهر مشهد را تامین کرده است.

شرکت سیمان شرق با تولید بیش از ۱۲ نوع سیمان در رده‌های مقاومتی مختلف و تولید و فروش سیمان حفاری چاه نفت از ابتدای سال مالی، دارای تنوع محصول قابل توجهی است.

همچنین این شرکت تنها تولیدکننده سیمان حفاری چاه نفت در شرق ایران بوده و عمده محصول را به خارج از کشور صادر می‌کند.

سیمان شرق در سال مالی منتهی به شهریور سال جاری با تولید بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کلینکر و فروش بیش از ۷ هزار میلیارد ریال انواع سیمان خاکستری فله و کیسه در بازار‌های داخلی و صادراتی، بزرگترین تولیدکننده و فروشنده سیمان در شرق ایران بود.

علاوه بر این توانسته با کاهش ۳۶ درصدی هزینه‌ها و بهای تمام شده از یک طرف و افزایش ۲۵ درصدی درآمد فروش از طرف دیگر، سود عملیاتی و خالص را ۲۲ و ۶۵ درصد افزایش دهد.

بررسی عملکرد ۴ ماهه منتهی به ۳۰ دی نیزحکایت از آن دارد که "سشرق" قادر به تولید ۵۷۳ هزار تن سیمان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۳ درصد بیشتر است. میزان و مبلغ فروش صادراتی شرکت نیز در این مدت به ترتیب ۸۳ و ۹۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

بورس پرس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر