بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تقویت بستر بورس کالا مستلزم تعامل دولت و بخش خصوصی
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تقویت بستر بورس کالا مستلزم هماهنگی همه جانبه و تعامل سازنده مابین دولت و بخش خصوصی است؛ باید تمامی کالا‌ها اعم از خودرو و سایر محصولات به بورس ورود کند.
کد خبر : ۲۶۶۹۴۲

تقویت بستر بورس کالا مستلزم تعامل دولت و بخش خصوصی

به گزارش بورس نیوز، رحمت‌اله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکل رانت، دلالی و ارتباطات ناسالم در حوزه اقتصادی یکی از پدیده‌های مخربی بوده که کشور کماکان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما بستر شفاف بورس کالا توانسته تا حدی از این معضل جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در حقیقت با شکل‌گیری معاملات در بستر بورس کالا، تقاضای کاذب و رانت‌خواری‌ها از بین می‌رود و افراد می‌توانند به‌طور منصفانه و با دست‌رسی عادلانه، اقلام مختلف را تهیه کنند.

فیروزی تشریح کرد: سازوکار بورس کالا موجب کشف قیمت واقعی محصولات می‌شود و به‌طور کلی می‌توان گفت که نفس بورس و در معرض عموم قرار دادن تمامی کالا‌ها منجر به معاملاتی شفاف و متناسب با واقعیت‌های اقتصادی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به برآیند‌های صورت گرفته، بورس کالا نسبتا در متعادل کردن قیمت‌ها موفق عمل کرده است و امیدواریم شرایط کشور به نحوی پیش برود که اقلام در دست‌رس متقاضیان واقعی باشد و با تقویت این بستر بتوانیم نگرانی مردم را رفع کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته تقویت بستر بورس کالا مستلزم هماهنگی همه جانبه و تعامل سازنده مابین دولت و بخش خصوصی است؛ باید تمامی کالا‌ها اعم از خودرو و سایر محصولات به بورس ورود کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر