بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
پذیره نویسی شانزدهمین صندوق جسورانه کلید خورد
پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه ارغوان از امروز هجدهم بهمن‌ماه در فرابورس ایران کلید خورد.
کد خبر : ۲۶۷۰۴۳

پذیره نویسی شانزدهمین صندوق جسورانه کلید خورد

به گزارش بورس نیوز، پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه ارغوان از امروز هجدهم بهمن‌ماه در فرابورس ایران کلید خورد. این صندوق در حوزه‌های فناوری‌های مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک و زیست فناوری و نانو تکنولوژی فعالیت می‌کند.

بر اساس این گزارش، سرمایه این صندوق VC که در حوزه‌های فناوری‌های مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک و زیست فناوری و نانو تکنولوژی فعالیت می‌کند، ۲۵۰ میلیارد تومان و تعداد کل یونیت‌های سرمایه‌گذاری آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است.

نیمی از این واحدها، شامل واحد‌های ممتاز و نصف دیگر معادل یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد، شامل واحد‌های عادی است.

همچنین حداقل میزان سرمایه‌گذاری در صندوق ارغوان ۱۰۰ میلیارد تومان به میزان ۱۰ هزار واحد در نظر گرفته شده که در مرحله اول، طی پذیره‌نویسی ۳۰ درصد از آن پرداخت می‌شود و مابقی ۷۰ درصد آن طی دوره سرمایه‌گذاری و با اعلام فراخوان‌های مدیر صندوق باید پرداخت شود.

مدیر صندوق ارغوان شرکت تامین سرمایه دماوند بوده و کارگزاری آرمون بورس نیز به عنوان کارگزار در این پذیره‌نویسی ایفای نقش می‌کند. از دیگر ارکان این صندوق می‌توان به موسسه حسابرسی حسابرسین به عنوان متولی و موسسه حسابرسی مدیریت رهیافت همکاران به عنوان حسابرس نام برد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه از آن دست صندوق‌هایی هستند که تضمین سودآوری ندارند و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن این نکته باید پیش از خرید واحدها، نسبت به امضای «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان» اقدام کنند.

همچنین طبق اعلام مدیریت عملیات بازار فرابورس، خریداران در نظر داشته باشند با توجه به اینکه این اوراق، واحد‌های سرمایه‌گذاری تأدیه نشده است، امکان فروش واحد‌های سرمایه‌گذاری خریداری‌شده را تا قبل از ثبت میزان تأدیه‌شده صندوق ارغوان ندارند.

از آنجا که دوره فعالیت صندوق ارغوان هفت ساله است، هفت سال پس از تاریخ اخذ مجوز فعالیت (که فرایند‌های اخذ این مجوز پس از اتمام پذیره‌نویسی دنبال خواهد شد)، فروش و خروج از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده صورت گرفته و صندوق منحل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر