بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر : ۲۶۷۰۸۷

احداث پارک متانول درپارسیان مشکل متانول مازاد را حل می کند

به گزارش بورس نیوز، مهدی دوستی عصر شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های نفتی در بندرعباس با حضور جواد اوجی وزیر نفت، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: امروز هم از نظر فنی و هم از نظر تغییری که در مدل توسعه ایجاد شده است، اتفاق مبارکی رخ داده چرا که بر اساس مدل تقاضا و نیاز صنعت در حال توسعه صنعت نفت هستیم.

وی افزود: دولت مردمی آیت الله رئیسی و شخص دکتر اوجی به دنبال پیشرفت توام با عدالتِ مدنظر رهبر معظم انقلاب است چرا که در این دولت پروژه‌های توسعه‌ای و پروژه‌های مردم محور را همزمان می‌بینیم.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: گازرسانی به بندرلنگه در غرب استان و میناب و سیریک در شرق و حاجی‌آباد در شمال استان در حال انجام است و گازرسانی به کیش نیز در این دولت به سرانجام رسید، ضمن اینکه صادرات ال. پی. جی نیز با تلاش مدیران دولت سیزدهم آغاز شد.

دوستی ادامه داد: پالایشگاه مهر با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه‌ای به سرعت کار خود را ادامه می‌دهد و پتروپالایشگاه‌های مکران و شهید سلیمانی، با بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است که حجم آن از کل حجم سرمایه‌گذاری‌ای که طی تاریخ صنعت نفت در استان انجام شده است بیشتر است.

نماینده عالی دولت با اشاره به ناترازی متانول در کشور گفت: پروژه احداث پارک متانول پارسیان در حال آماده‌سازی است و با آغاز این پروژه می‌توانیم متانول مازاد خود را به محصولات مختلف که کشور و صنعت نیاز دارد تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان، ادامه داد: تعریف قطب جدید پتروشیمی در شرق استان از کار‌های خاصی است که در این دولت آغاز شده است و خواهشی که از وزیر نفت داریم این است که با توجه به اینکه زنجیره‌های ترکیبی شیمی و معدن اقتصاد پر سودی دارند و هرمزگان در مجاورت معادن کرمان قرار گرفته با ترکیب ظرفیت معدنی کرمان و زنجیره نفتی هرمزگان، عسلویه‌ی جدید شیمی و معدنی را در هرمزگان راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است علاوه بر بهره برداری وبیناری پایانه صادراتی فرآورده‌های نفتی بندرعباس و پل شریفی جاسک، میادین نفتی اسفند و سیوند وارد مدار تولید نفت شدند تا ظرفیت تولید نفت ایران ۱۶ هزار بشکه افزایش یابد همچنین قرارداد توسعه میدان گازی کیش نیز منعقد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر