بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
بهای معاملات نفت برنت با یک سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۶۷۱۰۷

نفت برنت همراه با اندک نوسان

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت با یک سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید و بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه سنت کاهش، به ۷۸ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص‌های نفت روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی افزایش پیدا کردند و نفت برنت با ۱.۷ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۱.۷ درصد افزایش بسته شد. هر دو شاخص از ابتدای هفته جاری تاکنون، بیش از شش درصد رشد کرده‌اند.

تحلیلگران شرکت هایتونگ فیوچرز اظهار کردند: رشد ذخایر نفت آمریکا همچنان فراتر از انتظارات بوده و خوش‌بینی ناشی از امیدواری‌ها به بهبود تقاضای چین را تضعیف کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته تحت تاثیر تولید بالاتر، به بالاترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرد. ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر تحت تاثیر ضعیف ماندن تقاضا، افزایش یافت.

مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کردند افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، زیرا بانک مرکزی آمریکا به اقداماتش برای کنترل رشد تورم ادامه می‌دهد. هر چند که هیچ کدام از این مقامات نگفتند که آمار اشتغال قوی ژانویه آن‌ها را به افزایش نرخ بهره به میزان بالا باز خواهد گرداند.

چشم‌انداز تقاضای قویتر از سوی چین، از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است چراکه دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان به بیش از سه سال سیاست‌های سختگیرانه پیشگیری از شیوع کووید که شامل قرنطینه شهر‌های بزرگ و تست گروهی بوده، پایان داده است.

دنیل هاینس و سونی کوماری، تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی نوشتند: سفر‌ها در چین پس از تعطیلات سال نو قمری افزایش پیدا کرده است. انتظار داریم مصرف نفت چین به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز در سال جاری افزایش پیدا کند و رشد قوی تقاضا در اواخر سه ماهه نخست مشاهده خواهد شد. در مجموع، بهبود تقاضای چین، تقاضای جهانی را به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بریتیش پترولیوم آذربایجان برای صادرات نفت از بندر سیاهان ترکیه در هفتم فوریه پس از وقوع زلزله شدید روز دوشنبه، وضعیت فورس ماژور اعلام کرد. این فاجعه، فعالیت پایانه نفتی سیهان را متوقف و جریان نفت از عراق و جمهوری آذربایجان به این پایانه را مختل کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر