بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای
درآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک پاسارگاد در دی‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۷ درصد و درآمد تسهیلات اعطایی ماهانه بانک پاسارگاد در دی‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۶۷۱۱۹

۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای

بورس نیوز:

بانک پاسارگاد ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های محقق شده در این دوره یک‌ماهه را تنها ۵ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و در ۱۰ ماهه گذشته نیز درآمد عملیاتی شناسایی‌شده خود را از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد» برابر با مبلغ ۵۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای

روند درآمدزایی " وپاسار "

درآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک پاسارگاد در دی‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۷ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش داشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه نیز میزان درآمد‌های محقق شده‌ی این بانک با کاهش روبه‌رو بوده است.

۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای

همان‌گونه که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، این بانک در دی‌ماه به روند نزولی خود تداوم بخشیده است. بانک پاسارگاد در دی‌ماه ۵ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به ماه گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال مالی تا انتهای دی‌ماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی محقق شده خود را ۵۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"وپاسار" میزان درآمد عملیاتی شناسایی‌شده که در دی‌ماه سال جاری اعلام کرد از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری، درآمد اوراق بدهی، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد» بود که بیشترین درآمد را از بخش تسهیلات اعطایی با ۴ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۸۶ درصد از درآمد ماهانه بود.

شرح بخش‌های درآمدزایی بانک پاسارگاد به این صورت است که در دی‌ماه، در بخش درآمد تسهیلات اعطایی با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به ماه گذشته همراه بوده است. همچنین نکته حائز اهمیت در بخش درآمد از سرمایه‌گذاری‌ها است که در دی‌ماه با کاهش ۹۹ درصدی همراه شده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد

میزان درآمدی که بانک پاسارگاد ایران در دی‌ماه از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد ۴ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز میزان درآمد تجمیعی از تسهیلات اعطایی این بانک، ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

درآمد تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد در دی‌ماه ۶ درصد پایین‌تر از میانگین ۹ ماه گذشته بوده است.

۲۷ درصد کاهش تنها در یک ماه برای

بانک پاسارگاد در دی‌ماه سال جاری به پایین‌ترین میزان درآمدی خود در ۴ ماه اخیر رسید و یکی از ضعیف‌ترین گزارش فعالیت‌های ماهانه را از خود برجای گذاشت. عمده‌ترین درآمد "وپاسار" در دی‌ماه متعلق به «مرابحه» و «مشارکت مدنی» بود، مبلغ به ثبت رسیده در بخش‌های نام‌برده برابر با ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان و یک هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان بود.

درآمدی که بانک پاسارگاد از بخش «مرابحه» به همراه داشت ۵۱ درصد از کل درآمد‌های شناسایی‌شده در دی‌ماه را به خود اختصاص داد، اما این بخش درآمدزایی نسبت به ماه گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است. همچنین بخش «تسهیلات ارزی» نیز در دی‌ماه ۶ درصد از کل درآمد ماهانه را در اختیار داشت، نسبت به آذرماه ۷۷ درصد کمتر شده است. تسهیلات اعطایی به ثبت رسیده "وپاسار" در دهمین ماه از سال جاری ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بود که نسبت به تسهیلات وصولی در این دوره ۷ درصد کمتر بود همچنین نسبت تسهیلات اعطایی به تسهیلات وصولی این بانک در دی‌ماه ۰.۹ است که حاکی از کمتر بودن تسهیلات اعطایی نسبت به تسهیلات وصولی بوده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام از سوی بانک پاسارگاد؛

افزایش سرمایه "وپاسار" به ثبت رسید

ارسال نظر