بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
ارزش بازار سرمایه ۸۵ هزار میلیاردی شد
بر اساس گزارش ماهانه مرکز پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی مبنی بر وضعیت بازار سرمایه کشور در دی ماه، ارزش بازار سرمایه حدود ۸۵.۲۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۶۷۲۱۸

ارزش بازار سرمایه ۸۵ هزار میلیاردی شد

به گزارش بورس نیوز، بر اساس گزارش ماهانه مرکز پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی مبنی بر وضعیت بازار سرمایه کشور در دی ماه، ارزش بازار سرمایه حدود ۸۵.۲۱۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱.۸درصد و ۱۹.۷درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر این اساس، همچنین ارزش معاملات بازار سهام طی این ماه حدود ۱۲،۵۴۹ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳.۱درصد افزایش یافته است. جذب و تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه از دو روش سرمایه‌ای و بدهی در ۱۰ ماه نخست سال جاری حدود ۳.۴۷۸ هزار میلیارد ریال است.

در پایان معاملات دی ماه ۱۴۰۱ ارزش بازار اوراق بهادار شامل ارزش کل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی و بورس کالا به ۸۵.۲۱۳ هـزار میلیـارد ریـال رسیـد که در مقایسه با ماه گذشته حدود ۱۲% افزایش داشته است.

بررسی شاخص‌های بازار سرمایه نشان می‌دهد در پایان معاملات دی ماه، شاخص‌کل (وزنی ارزشی) بورس اوراق بهادار حدود ۱۳درصد و شاخص‌کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران حدود ۱۲درصد افزایش نسبت به پایان ماه قبل داشته‌اند. بیشترین و کمترین کمیت ثبت شده برای شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران طی دی ماه سال جاری ۱.۶۸۹.۱۴۴ و ۱.۵۳۸.۰۰۳ واحد و برای شاخص کل فرابورس ایران به ترتیب ۲۱.۵۰۸ و ۱۹.۵۳۸ واحد به ثبت رسیده است. شاخص صکوک فرابورس ایران نیز در پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱، حدود ۶۲۷ واحد بوده که در پایان معاملات دی ماه با یک درصد افزایش به حدود ۶۳۴ واحد رسیده است.

مجموع ارزش معاملات بورس‌ها بدون احتساب ارزش معامله اوراق بدهی در عملیات بازار باز (بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی) در پایان دی ماه ۱۴۰۱ به رقم ۴.۰۱۳ هزارمیلیارد ریال رسید که حدود ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد. کمیت مذکور در دوره ۱۳ ماهه اخیر به تفکیک بورس‌ها در نمودار زیر گزارش شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بورس کالا نقصی ندارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بورس کالا نقصی ندارد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
فکر کنم سه تا صفر کم حساب کردی، ۸۵ میلیون میلیارد درسته