بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
میزان تولید محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با عبور از ۱.۷ میلیون تن، به ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی و ۱۲۹ درصد تولید به برنامه رسید.
کد خبر : ۲۶۷۲۲۶

جابجایی رکورد‌های تاریخ فعالیت

به گزارش بورس نیوز، حجم تولیدات این مجتمع آروماتیکی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹۰ تن رسیده است که گویای تولید با ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی است.

بر اساس گزارش ۱۰ماهه عملکرد مجتمع؛ طی این مدت بر اساس نیاز بازار‌های داخلی و خارجی، تولید محصول ریفرمیت به حدود ۷۲۷ هزار تن رسیده که۱۴۶ درصد برنامه سال ۱۴۰۱ را محقق کرده و وضعیت در محصول برش سنگین بسیار مطلوب‌تر از پیش بینی بوده و تولید این محصول با عبور از ۵۰۵ هزار تن به ۱۴۲ درصد تولید به برنامه رسیده است.

این مجتمع آروماتیکی تا پایان دی ماه با ثبت رکورد‌های جدید در تولید محصولات، یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹۰ تن محصول عرضه کرده که به معنای پوشش ۱۲۹ درصدی تولید به برنامه در سال جاری و تولید با ظرفیت ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی مجتمع بوده است.

طی این مدت؛ واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا نیز با توان مهندسین داخلی و تلاش کارکنان مجتمع به مرحله پیش راه‌اندازی رسیده و آماده بهره‌برداری رسمی است.

پیش بینی می‌شود، راه‌اندازی این واحد، علاوه بر افزایش سودآوری مجتمع تا ۵۰ میلیون دلار در سال، جهش تازه‌ای در افزایش تولید محصولات و رفع نیاز شرکت‌های وابسته به محصولات آن ایجاد کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر