بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
۵۰۰۰ تارا در بورس کالا عرضه می‌شود! / کارشناسان خودروی کارنامه درباره کیفیت این ماشین چه می‌گویند؟
قرار است امروز ۲۵ بهمن‌ماه، ۵۰۰۰ خودروی تارا دنده‌ای سفید رنگ در بورس کالا عرضه شود.
کد خبر : ۲۶۷۲۴۶

۵۰۰۰ تارا در بورس کالا عرضه می‌شود! / کارشناسان خودروی کارنامه درباره کیفیت این ماشین چه می‌گویند؟

به گزارش بورس نیوز، قرار است امروز ۲۵ بهمن‌ماه، ۵۰۰۰ خودروی تارا دنده‌ای سفید رنگ در بورس کالا عرضه شود.

مجموعه کارنامه به عنوان مرجع کارشناسی خودرو، با تحلیل اطلاعات مربوط به گزارش کارشناسی ماشین‌های مختلف در بازار، آمار قابل استنادی درباره کیفیت خودرو‌ها بعد از چند سال کارکرد به دست آورده است.

اگر قصد دارید خودروی تارا دنده‌ای را در بورس کالا بخرید و هدف‌تان استفاده از آن به‌شکل روزمره است، آمار کارنامه درباره وضعیت ماشین‌های تارا بعد از چند سال کارکرد را در ادامه مطالعه کنید تا یک دید کلی نسبت به نقاط ضعف و قوت این خودرو به دست آورید.

تغییرات قیمت تارا دنده‌ای در دو ماه گذشته

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است بر تصمیم‌گیری شما برای خرید خودروی تارا تاثیرگذار باشد، مقایسه قیمت این خودرو در بورس و بازار آزاد می‌باشد. کارنامه به‌عنوان ارائه دهنده سرویس قیمت‌گذاری در کنار کارشناسی خودرو، با آگاهی نسبت به قیمت خودرو براساس معاملات روز، روند رشد قیمت تارا در دو ماه گذشته را بررسی کرده است.

براساس گزارش کارنامه از وضعیت قیمت خودرو در معاملات روزانه بازار، قیمت تارا دنده‌ای نسبت به مشابه ماه گذشته، حدود ۵۰ میلیون تومان رشد پیدا کرده است.

تارا صفر دنده‌ای در بازار امروز حدود ۶۴۰ میلیون تومان معامله شد؛ درحالی که قیمت پایه این خودرو در بورس کالا ۲۶۵،۵۰۰،۰۰۰ تومان اعلام شده است. در آخرین عرضه تارا دنده‌ای در بورس کالا (۱۸ دی‌ماه) ۲۰۰۰ خودرو با قیمت پایه ۲۶۵،۵۰۰،۰۰۰ تومان و قیمت نهایی ۳۵۱،۲۷۴،۰۰۰ تومان معامله شد. این احتمال وجود دارد که با توجه به افزایش تعداد تارا‌های عرضه‌شده در بورس امروز، این خودرو با قیمت نهایی پایین‌تری مورد معامله قرار گیرد.

بررسی کیفیت بدنه تارا دنده‌ای

با بررسی تمام گزارش‌های کارشناسی تارا دنده‌ای کارکرده در کارنامه، نمودار زیر از وضعیت بدنه این خودرو به دست آمده است. همان‌طور که در نمودار زیر پیداست روی درب ۳۲ درصد تارا‌های کارشناسی‌شده لیسه‌گیری و صافکاری بدون رنگ انجام گرفته است. درب حدود ۲درصد خودرو‌ها تعویضی بوده و ۱۰درصد آن‌ها در قسمت سقف دچار آفتاب‌سوختگی بوده اند.

۵۰۰۰ تارا در بورس کالا عرضه می‌شود! / کارشناسان خودروی کارنامه درباره کیفیت این ماشین چه می‌گویند؟

وضعیت گلگیر و سپر تارا بعد از چند سال کارکرد

مجموعه کارنامه ماهانه چند هزار خودرو را کارشناسی می‌کند و با بررسی گزارش برند‌های مختلف، دید جامعی نسبت به ایرادات رایج خودرو‌ها بعد از چند سال کارکرد به دست آورده است.

همان‌طور که در جدول قابل مشاهده است گلگیر ۷درصد خودرو‌های تارا کارکرده، تعویضی بوده و ۳۰درصد گلگیر‌ها مورد لیسه‌گیری و صافکاری بدون رنگ قرار گرفته اند.

۵۰۰۰ تارا در بورس کالا عرضه می‌شود! / کارشناسان خودروی کارنامه درباره کیفیت این ماشین چه می‌گویند؟

وضعیت مطلوب گیربکس و موتور ماشین تارا

کارشناسان خودروی کارنامه بر این باورند که موتور و گیربکس تارا دست‌دوم، نسبت به خودرو‌های هم‌قیمت در بازار از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است. براساس بررسی کارشناسان کارنامه، تنها ۱۲٪ خودرو‌های تارا کارکرده دچار خرابی موتور شده و ۵ ٪ آن‌ها در قسمت گیربکس معیوب بوده اند.

البته این نکته را درنظر بگیرید که تعمیرات گیربکس تارا هزینه بالایی دارد و درصورت خرابی، قطعه استوک در بازار برای جایگزینی گیربکس در دسترس نیست؛ به همین دلیل بابت خرید گیربکس جدید حدود ۱۳۰ میلیون تومان باید هزینه شود.

بررسی ایرادات رایج سایر خودرو‌ها در کارنامه

مجموعه کارنامه با تحلیل گزارش کارشناسی خودرو‌های محبوب بازار، آمار جالبی درباره ایرادات رایج آن‌ها منتشر کرده است. شما می‌توانید برای مطالعه آمار مربوط به کارشناسی خودروی ۲۰۶، هیوندا، دنا، سمند، چری، ام‌وی‌ام، لکسوس و. به وبسایت کارنامه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر