بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
دبیرکل انجمن کارفرمایی پتروشیمی خبر داد؛

سهم ۴۰ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی ایران

سهم ۴۰ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی ایران
۴۰ درصد صادرات غیرنفتی و ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به پتروشیمی‌ها است و باید از صنعت پتروشیمی حمایت شود.
کد خبر : ۲۶۷۳۴۴

سهم ۴۰ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی ایران

احمد مهدوی ابهری با اشاره با اینکه صنعت پتروشیمی همیشه از تحقیق و توسعه حمایت کرده به طوری که در هر شرکت پتروشیمی کمیته ساخت داخل وجود دارد، گفت: پتروشیمی مقابل خام‌فروشی است و منابع هیدروکربوری که از زمین استخراج می‌شود در صنعت پتروشیمی به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه، نگاه جهانی به پتروشیمی باشد، تصریح کرد: قیمت گاز پتروشیمی‌ها باید متناسب با قیمت جهانی گاز باشد و با افزایش یا کاهش آن، افزایش یا کاهش یابد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه قیمت گاز هم‌اکنون در هنری‌هاب کمی بیش از ۸ سنت است، اما برای بودجه سال آینده، ۲۸.۵ سنت برای قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها دیده شده است، اظهار داشت: همه پتروشیمی‌ها تحریم هستند، ما از تحریم بیرونی و خارجی هیچ هراسی نداریم؛ مشکل ما تحریم داخلی است.

مهدوی ابهری با اشاره به اینکه همه شرکت‌ها و مدیران صنعت پتروشیمی تحریم شده‌اند، اما با این وضع صادرت انجام می‌دهند و ارز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند، افزود: صنعت پتروشیمی شاگرد اول صادرات، ارزآوری و رفع تعهد ارزی در کشور است.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی و ۳۰ درصد بازار سرمایه متعلق به پتروشیمی‌ها است و باید از صنعت پتروشیمی حمایت شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران تأکید کرد: چند تن از مقامات ارشد کشور مشکل تأمین کسری بودجه از افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را به رئیس جمهور اطلاع داده‌اند و رئیس جمهور نیز قول داده است که این مسئله را حل کند، زیرا پتروشیمی‌ها یکی از محور‌های اقتصاد هستند و صنایع دیگر نیز تحت تأثیر این افزایش قیمت قرار خواهند گرفت.

مهدوی ابهری با اشاره به تصمیم اخیر مجلس شورای اسلامی درباره دریافت مالیات ۵ درصدی از شرکت‌های پتروشیمی که خام‌فروشی و نیمه‌خام فروشی دارند، گفت: ما به دنبال جلوگیری از این اتفاق و دفاع از پتروشیمی‌ها هستیم، زیرا شرکتی مانند پتروشیمی تندگویان که تولیدکننده پت نساجی و بطری است در صورتی که پلی‌اتیلن خود را صادر کند، نیمه‌خام فروشی محسوب می‌شود در حالی که تولید بطری باید در یک واحد کوچک‌تر و در واحد‌های پایین دستی انجام شود.

وی تأکید کرد: پتروشیمی امروز افتخار کشور در دور زدن تحریم‌ها است و باید از تصمیمات عجولانه در این حوزه پرهیز کنیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۸ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنیم که شرکت‌های داخلی باید سهم بالایی در این زمینه داشته باشد، گفت: لازم است که همه هلدینگ‌ها حضور یابند و یک حرکت ملی‌تر و فراگیرتر صورت گیرد.

ایرنا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
درآمد
در این شرکت متانول ساز چه شد؛

درآمد "شخارک" نصف شد!

بورس بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری
حمزه قوچی فرد، مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی کاریزما در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد؛

بورس بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری

اولین هدف
شرکت پلیمر آریا ساسول در مسیر صادرات؛

اولین هدف "آریا" صادرات پلی اتیلن هاست

ارسال نظر