بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
۲۵ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در اتنظار تخصیص ارز
اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ۲۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز است.
کد خبر : ۲۶۷۴۱۳

۲۵ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در اتنظار تخصیص ارز

به گزارش بورس نیوز، در متن نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا) به رییس کل بانک مرکزی آمده است.

با عنایت به فرمایشات اخیر جنابعالی مبنی بر تخصیص بیش از ۶.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی طی ۴۰ روز گذشته مراتب ذیل جهت استحضار و دستور بررسی ایفاد می‌گردد.

۱- با وجود تاکید مقامات عالی کشور بر اولویت تامین و تثبیت قیمت کالا‌های اساسی سفره مردم به استحضار می‌رساند، با وجود مکاتبات و پیگیری‌های متعدد طی نزدیک به دو ماه اخیر (تا تاریخ تنظیم این مکاتبه) هیچگونه ارز نیمایی قابل انتقال جهت واردات نهاده‌های دامی توسط بخش خصوصی تخصیص نیافته است.

۲- علاوه بر توقف حدود ۲۵ فروند کشتی کالا‌های اساسی متعلق به بخش خصوصی در انتظار تخصیص ارز (حدود ۶۰۰ میلیون یورو)، به پیوست لیست بیش از ۱.۵ میلیارد دلار نهاده‌های دامی که در گمرکات کشور کوتاژ شده و بیش از دو ماه است که منتظر تخصیص ارز نیمایی بوده، به تفکیک شماره کوتاژ و ثبت سفارش جهت اطلاع تقدیم می‌گردد.

۳- با توجه به اینکه کالا‌های اساسی به صورت عام و نهاده‌های دامی به صورت خاص مشمول قیمت گذاری دولتی بوده و تا حلقه آخر زنجیره تولید نیز تحت نظارت و کنترل می‌باشند، آیا ۶.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی (۲۸.۵۰۰ تومان) که تامین گردیده از حیث نوع کالا و قیمت گذاری از اولویت لازم در مقایسه با کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور برخوردار بوده یا خیر؟.

۴- با توجه به تاکید ویژه بر مقابله با رانت و فساد در دولت محترم و شفاف سازی فضای اقتصادی کشور و تفاوت فاحش نرخ آن با نرخ ارز آزاد، استدعا دارد دستور فرمایید نسبت به انتشار مستمر لیست دریافت کنندگان ارز نیمایی در سامانه بانک مرکزی اقدام گردد.

۵- با توجه به تاکیدات مکرر بر وجود گشایش‌های ارزی، مزید امتنان خواهد بود حداقل نسبت به تخصیص و تامین فوری مطالبات ارزی تامین کنندگان کالا‌های اساسی بخش خصوصی اقدام عاجل مبذول فرمایید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کود شیمیایی در بورس عرضه نمی شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲:

کود شیمیایی در بورس عرضه نمی شود

ارسال نظر