بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:

حوزه معدن یکی از فرصت‌های اقتصادی ویژه کشور

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حوزه معدن یکی از فرصت‌های اقتصادی ویژه کشور است. اگر بخواهیم مزایای ویژه کشور را نام ببریم قطعا یکی نفت و دیگری معدن است.
کد خبر : ۲۶۷۴۵۱

حوزه معدن یکی از فرصت‌های اقتصادی ویژه کشور

به گزارش بورس نیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویداد ایده‌های نوآورانه گل گهر اظهار کرد: حوزه معدن یکی از فرصت‌های اقتصادی ویژه کشور است. اگر بخواهیم مزایای ویژه کشور را نام ببریم قطعا یکی نفت و دیگری معدن است. اگر از نظر اهمیت اول نباشد بعد از نفت، معدن جایگاه دوم را دارد.

وی افزود: چون قسمت خوبی از اقتصاد صنعتی ما در حوزه معدن است، تلاش برای حوزه فناوری در بازار پررقابت دنیا؛ که همه دنیا تلاش می‌کند زیرساخت‌ها را کوچک و پربازده کند و با استفاده از علوم و فناوری‌های نوین، ابزار‌های مدرن و هوش مصنوعی بهره برداری را بالا ببرد قطعا یکی از افق‌های جدی است که باید در این صنعت به آن توجه شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در گروه مجموعه صنایع معدنی گل گهر توجه ویژه‌ای اتفاق افتاده و این رویداد آیین افتتاح همکاری ارزشمند فناوری با شرکت‌های دانشی و فناورانه بود. این مساله، افتخاری برای مجموعه گل گهر بود که در کنار اعتماد، ریسک را پذیرفت و امیدوارم از این کار بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: امیدوارم با همتی که مجموعه گل گهر و ایمیدرو دارد ظرف سه، چهارسال آینده این مجموعه صنعتی بزرگ کشور چند شرکت ابرفناورانه در کشور داشته باشد. ابر شرکت به این معنا که در دنیا و منطقه به فناوری حوزه معدن شناخته شده باشد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های این معاونت گفت: برنامه معاونت علمی حمایت از نوآوری شرکتی است. به جای حمایت مستقیم از شرکت‌های کوچک ترجیح می‌دهیم در کنار حمایت از شرکت‌های کوچک که درحال انجام است، حمایت‌های کلان مانند اعتبار مالیاتی و... از مجموعه‌های بزرگ مثل گل گهر را برای ایجاد بازار نوآوری و نوآوری شرکتی داشته باشیم تا در آن اتفاقات بزرگتری را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در مجمع:

تولید آهن اسنفجی برای "کگل" حاشیه سود خوب دارد

ارسال نظر