بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
تمام املاک ثبتی در سامانه مولدسازی به معنای فروش نیست
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هر چه دستگاه اعلام کرده به معنای مالکیت مطلق دولت و مازاد بودن آن نیست و ممکن است در هر یک از ۶ مرحله سرنوشت دیگری داشته باشد.
کد خبر : ۲۶۷۴۵۹

تمام املاک ثبتی در سامانه مولدسازی به معنای فروش نیست

به گزارش بورس نیوز، حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره حواشی رخ داده پس از بارگذاری اطلاعات اموال و املاکی که در مسیر مولدسازی قرار می‌گیرند، توضیح داد: منتقدان در این زمینه دچار تعارض هستند؛ از یکسو این موضع را دارند که از ابتدای شروع فرآیند، آدرس و مشخصات ملک را اعلام کنید و بعد از اعلام منتقدند که چرا این املاک اعلام شد.

قربان‌زاده تاکید کرد: آنچه اعلام شده فعلا مرحله خود اظهاری دستگاه‌ها درباره املاک و همچنین پروژه‌های نیمه تمام است که تا رسیدن به مولدسازی، ۶ مرحله را طی خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در مرحله اول وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی برای اعلام املاک و پروژه‌های خود داوطلب شدند و در واقع خوداظهاری دستگاه انجام شده است. در مرحله بعد احراز و تثبیت مالکیت دولت در خصوص اموال معرفی شده انجام می‌شود و مرحله بعد شامل تشخیص مازاد بودن یا نبودن دارایی‌های اعلام شده است.

قربان‌زاده ارزش‌افزایی و قیمت گذاری را دو مرحله دیگر در مسیر مولدسازی برشمرد و ادامه داد: بعد از طی این مراحل، روش مولد سازی بررسی و تصویب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه صرفا با ملاحظه رکورد‌های موجود در سایت ادعا شود که همه قرار است به فروش برسد درست نیست.

قربان‌زاده همچنین توضیح داد: شناسایی املاک و اموال دستگاه‌های مشمول، دو مسیر دارد، اموال یا بر اساس خود اظهاری دستگاه یا بررسی دبیرخانه و مجری شناسایی می‌شوند.

وی افزود: اگر از سوی دستگاه به عنوان مازاد اعلام شود، در هیات گزارش دستگاه مربوطه شنیده و بررسی خواهد شد و در صورت تأیید، مهر مازاد بودن بر آن می‌خورد و در مسیر مولدسازی قرار می‌گیرد.

قربان‌زاده ادامه داد: مواردی که دبیرخانه شناسایی کرده و اختلاف نظر کارشناسی بر سر مازاد بودن یا نبودن وجود داشته باشد در کمیته تخصصی بررسی می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: هر چه دستگاه اعلام کرده به معنای مالکیت مطلق دولت و مازاد بودن آن نیست و ممکن است در هر یک از ۶ مرحله سرنوشت دیگری داشته باشد.

قربان زاده تاکید کرد: زمانی که درباره یک ملک، قیمت تصویب و روش مولد سازی آن توسط هیات مشخص شود با اطلاع رسانی دقیق در سامانه، همه مطلع می‌شوند، چون روش مولدسازی در فرایند رقابتی، اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر