بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
شکوفایی ساخت داخل در ذوب آهن حاصل توان مهندسی در این شرکت است
آیین بزرگداشت روز مهندس سوم اسفند ماه با حضور مهدی کوهی مدیرعامل، آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی، جمعی از معاونین، مدیران و مهندسین ذوب آهن اصفهان در تالار آهن شرکت برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۷۵۹۲

شکوفایی ساخت داخل در ذوب آهن حاصل توان مهندسی در این شرکت است

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین ضمن تبریک روز مهندس اظهار کرد: این شرکت با بیش از نیم قرن قدمت، دانشگاه تربیت مدیر، مهندس، تکنسین و کارگر ماهر برای صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود. در دهه ۵۰ که این مجتمع عظیم صنعتی راه اندازی شد، سایر صنایع کشور مانند نساجی، پالایشگاه و ... از وجود مدیران این مجموعه و آموزش‌های آن‌ها برای ساخت و راه اندازی طرح‌های گوناگون در اقصی نقاط کشور بهره‌مند شدند لذا ذوب آهن اصفهان افتخار ملی است و بنابراین باید در همه بخش‌ها در تراز ملی به آن نگریسته شود.

وی افزود: از اولین روز حضورم در کارخانه، بازدید‌های میدانی و ارتباط چهره به چهره با کارکنان خط تولید را محور اصلی برنامه‌ها قرار دادم که این رویکرد نشان می‌دهد "تولید" اولین اولویت کارخانه است، زیرا از رهمنون تولید پایدار، ذوب آهن اصفهان همچنان پرچم دار صنعت فولاد کشور باقی می‌ماند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: لازمه تولید پایدار، خوراک و مواد اولیه آهن دار پایدار است. در دوره‌های قبل سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه از معاونت معدنی وزارت صمت اخذ شد، اما در طی سال ۱۴۰۰ و سال جاری از آن استفاده نشد که برقرار کردن این سهمیه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ذوب آهن اصفهان در مزایده معدن ققنوس شماره یک در سنگان نیز شرکت کرد و می‌تواند بخشی از مواد اولیه مورد نیازش را از این معدن تامین کند که اولین محموله آن نیز وارد کارخانه شد.

مدیرعامل ذوب آهن دو پروژه LF ۳ و باتری دو را پروژه‌های اولویت دار شرکت برشمرد و اظهار داشت: برنامه ریزی و برگزاری جلسات این پروژه‌ها و تعامل با پیمانکاران آن‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی در ادامه به یوتیلیتی‌ها پرداخت و گفت: خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با نگاه مهندسی به راه اندازی و توسعه نیروگاه‌ها پرداخته است که یک اقدام قابل تحسین به شمار می‌رود. در زمینه آب نیز در دوره جدید مشارکت در پروژه خط انتقال آب به اصفهان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: تامین حدود ۸۵درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خط خط تولیدکارخانه و ساخت ۱۸ هزار نمونه در مجموعه کارگاه‌های ساخت ذوب آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون اقدام قابل تحسینی است و مجددا به تلاشگران این عرصه خسته نباشید می‌گویم.

وی ادامه داد: قطعاً روح پر فتوح حضرت امام (ره) از این توانمندی ذوب آهنی‌ها شاد است و همچنین مقام معظم رهبری که همواره به مقوله "ساخت داخل" تاکید دارند، این تلاش‌ها و خودکفایی‌ها را که مظهر اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و تولید دانش بنیان است افتخاری بزرگ قلمداد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گفت: در دوره جدید، جوان گرایی و جانشین پروری نیز به عنوان دو راهبرد اساسی پیگیری می‌شود تا بتوانیم از دانش و تجربه نسل جوان ذوب آهن در پیشبرد استراتژی‌های مجموعه بهره‌مند شویم و در این زمینه معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت شرکت برنامه‌های بسیار خوبی دارد که اطلاع رسانی می‌شود.

آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی به نقش مهم این مجتمع عظیم صنعتی در ساخت و توسعه سایر صنایع فولادی کشور پرداخت و گفت: مهندسین ذوب آهن اصفهان در برابر مشکلات همچون کوه راسخ هستند و این ایستادگی از صفات مومن است.
مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت افزود: خواجه نصیرالدین طوسی که روز بزرگداشت او با عنوان روز مهندس نام گرفته از جمله شخصیت‌های بزرگ دنیای اسلام، تشییع و ایران است و این نامگذاری ارزش والای مهندسین در کشور ما را نشان می‌دهد.

مهرداد تولائیان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در حال حاضر به لحاظ توان مهندسی خودکفا شده و تمام فعالیت‌های مهم با توان مهندسی کارکنان شرکت انجام می‌شود که بخش مهم آن حاصل تبدیل کردن تهدید تحریم به فرصت خوداتکایی است.

وی، کسب تجربه را یک امر مهم در توان مهندسی دانست و گفت: مهندس با کار و فعالیت توانمند می‌شود و مهندسین ذوب آهن با کسب تجارب ارزشمند در این مجتمع عظیم صنعتی بسیار توانمند شده اند. به لحاظ علمی و تخصصی نیز، خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی، دسترسی به منابع علمی بسیار آسان‌تر از گذشته است.

احمد سلیمی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان نیز گفت: مهندس با تکیه بر دانش و تخصص خود به نیاز‌های بشری پاسخ می‌دهد و در بخش مالی نیز شاهد توسعه مهندسی مالی هستیم که به نیاز‌های بشر در این حوزه پاسخ می‌دهد.

محمد جعفرصالحی معاون خرید شرکت نیز گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد صنایع فولادی کشور از توان تخصصی و مدیریتی مهندسین ذوب آهنی استفاده می‌کنند.

وی افزود: توانمندی مهندسین ذوب آهن حاصل تاثیر محیط این شرکت بر افراد است. محیط و فضای ذوب آهن بسیار مستعد یادگیری است و به همین دلیل ذوب آهنی‌ها در دوران بازنشستگی نیز به سرعت جذب سایر صنایع می‌شوند.

آرش شفیعی سرپرست معاونت سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت نیز با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان و دانش نیرو‌های جوان و با انگیزه شرکت گفت: با توجه به تدابیر مدیریت عالی شرکت، به زودی فرم خوداظهاری در بخش پرتال کارکنان شرکت قرار می‌گیرد تا این تلاشگران بتوانند توانایی، شایستگی و تخصص خود را اظهار نمایند و قطعاً این اطلاعات در تصمیمات مدیریتی و جانشین پروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر