بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
قیمت یونیلیت کاهشی شد، جریان دروغ علیه هلدینگ خلیج فارس افزایشی!
همزمان با برگزاری موفق چهارمین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایشی و پتروپالایشی، جریانی مغرض و آلوده، اقدامات تخریبی رسانه‌ای علیه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس آغاز کرده که «دروغ» و «مغرضانه» بودن آن اظهر من الشمس است و اذهان بیدار و آگاه نسبت به این اخبار بی‌تفاوت است.
کد خبر : ۲۶۷۵۹۹

قیمت یونیلیت کاهشی شد، جریان دروغ علیه هلدینگ خلیج فارس افزایشی!

به گزارش بورس نیوز، به دنبال طرح ادعایی در خصوص بحران استایرن مونومر در کشور و افزایش ۱۰ برابری قیمت، که پیش از این نزدیک به یک ماه و اندی پیش در برخی رسانه‌ها منتشر شد و مسئولان مربوطه پاسخ آن را دادند، بار دیگر همان خبر با تغییراتی در برخی رسانه‌ها منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی و مشخص شدن نیت منتشرکنندگان این خبر، توضیحاتی ارائه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال از سوی پتروشیمی پارس، واحد‌های اتیل بنزن و استایرن مونومر از تاریخ اول شهریور به علت تعمیرات اساسی بعد از ۱۵ سال، با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، متخصصان پتروشیمی پارس و پژوهشگاه صنعت نفت از مدار خارج شد و به دلیل برخی مشکلات تحریمی، راه‌اندازی این واحد نزدیک به دو ماه بیشتر از زمان پیش‌بینی شده زمان برد.

پتروشیمی پارس پیش از آغاز این تعمیرات اساسی اقدام به ذخیره‌سازی ۲۶ هزار تن استایرن مونومر کرده بود تا در صورت به طول انجامیدن این تعمیرات به مدت دو ماه، مشکلی برای تأمین استایرن مونومر مورد نیاز کشور به وجود نیاید، مشکلات تحریمی و تشدید این مشکلات در پاییز به دلایل سیاسی، موجب شد تا روغن مورد نیاز برای این واحد دیرتر از زمان پیش‌بینی شده به کشور وارد شود، اما این چالش‌ها موجب شد با همت انجام شده ایران برای نخستین بار به دانش فنی طراحی و ساخت واحد‌های اتیل بنزن دست یابد.

پتروشیمی پارس برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود استایرن مونومر در این زمان اقدام به واردات ۱۲ هزار تن استایرن مونومر کرد و از سوی دیگر واحد استایرن مونومر پارس از تاریخ ۴ دی ماه ۱۴۰۱ وارد مدار تولید شده است.

به دنبال این اقدام، افزایش قیمت ناشی از کمبود این محصول رفع شده و قیمت یونیلیت به محدوده قیمتی قبل از اورهال این واحد بازگشته و خبرسازی‌های صورت گرفته با استناد به انتشار اخبار قدیمی و مغرضانه نشان از اهداف ناپاک سفارش دهندگان انتشار این خبر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر