بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
نمایندگان مردم در خانه ملت سقف منابع درآمدی نفت و گاز در سال آینده را مشخص و به دولت اجازه دادند تا برای جبران کسری صادرات نفتی از محل منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کنند.
کد خبر : ۲۶۷۶۲۰

تعیین سقف منابع درآمدی حاصل از صادرات نفت و گاز در سال ۱۴۰۲

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، با بند‌های (ب) و (ج) تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (ب) مصوب؛ سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی و خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها ۶ میلیون و سی و هشت هزار و هفتاد و پنج میلیارد (۶،۰۳۸،۰۷۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، که سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام مندرج در ردیف شماره ۲۱۰۱۰۱، میعانات گازی مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۵، خالص صادرات گاز طبیعی مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲، منابع مربوط به سه درصد (۳درصد) سهم مناطق نفت‌خیز، گازخیز و توسعه‌نیافته مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ و خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۶ جدول شماره (۵) این قانون تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نخواهد بود.

در بخش درآمدی بند (ج) این لایحه نیز آمده است: چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۲ کمتر از سقف مقرر در بند (ب) این تبصره گردد، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت بند (پ) ماده (۱۷) و جزء (۴) بند (ح) ماده (۱۶) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه‌التفاوت حاصل از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد؛

جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع نوسانات ارزی آغاز شد

بنزین در سال آینده گران نمی شود
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

بنزین در سال آینده گران نمی شود

ارسال نظر