بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
خزانه داری آمریکا اعلام کرد؛

دارایی روسیه در تحریم آمریکا

دارایی روسیه در تحریم آمریکا
وزارت خزانه‌داری در سندی شامل آمار محدودیت‌ها علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه از نظر دارایی از جمله ۱۰ بانک برتر متعلق به روسیه تحت تحریم‌های ایالات‌متحده است.
کد خبر : ۲۶۷۶۴۴

دارایی روسیه در تحریم آمریکا

به گزارش بورس نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که دولت ایالات‌متحده تحریم‌هایی علیه ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه اعمال کرده است؛ حدود ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین تحت محدودیت‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری در سندی شامل آمار محدودیت‌ها علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه می‌گوید: «بیش از ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه از نظر دارایی از جمله ۱۰ بانک برتر متعلق به روسیه تحت تحریم‌های ایالات‌متحده است».

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، بیش از ۱۰۰۰ شرکت خارجی از آغاز عملیات نظامی ویژه فعالیت خود را در روسیه متوقف یا محدود کرده‌اند.

طی سال گذشته، وزارت خزانه‌داری و دولت امریکا بیش از ۲۰۰ هدف مرتبط با فرار از تحریم‌های روسیه را در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا، از جمله حوزه‌های قضایی کلیدی حمل‌ونقل در خاورمیانه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و شرق آسیا تعیین کرده‌اند همچنین تقریبا یک پنجم بخش مالی بلاروس را نیز تحریم کردند.

از ۲۴ فوریه سال گذشته، حدود ۱۱۵ کشتی و ۱۹ هواپیما تحت محدودیت‌های این وزارتخانه قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶۸ مجوز کلی با معافیت از تحریم‌ها منتشر کرده و ۴۰ سند از این دست را اصلاح کرده است.

مقامات عالی رتبه وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون بیش از ۸۰ سفر به ۳۱ کشور برای «هماهنگی تحریم‌های بین‌المللی» داشته‌اند.

گروه ویژه نخبگان، نیابت‌ها و الیگارش‌های روسیه، ریپو (REPO) که یک گروه چندجانبه از غرب است، بر اساس تحریم‌ها به جستجو و توقیف اموال مرتبط با روسیه می‌پردازد، دارایی‌های بانک روسیه را به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار مسدود کرده است.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید: «در مجموع، اعضای ریپو ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های تحریم شده روسیه در حساب‌های مالی و منابع اقتصادی را مسدود کرده‌اند».

گروه ریپو املاک و مستغلات لوکس و سایر دارایی‌های لوکس متعلق به روس‌ها، نگهداری یا کنترل شده توسط آنان به ارزش میلیارد‌ها دلار را توقیف، مسدود یا تحت کنترل تحریم‌ها کرده‌اند.

این گروه شامل وزرای دارایی، دادگستری، امور داخلی و تجارت از استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات‌متحده آمریکا و کمیسیون اروپاست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس ااز انتشار داده های هزینه شخصی؛

رشد دلار جهانی تداوم یافت

سقوط طلا به پایین‌ترین قیمت در ۸ هفته اخیر
پیش از تعطیلی بازار اتفاق افتاد؛

سقوط طلا به پایین‌ترین قیمت در ۸ هفته اخیر

ارسال نظر