بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: امسال بیش از ۶۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی به سهامداران پرداخت شد.
کد خبر : ۲۶۷۷۵۶

سود سنواتی ۶۸۰۰ میلیارد تومانی به حساب سهامداران

به گزارش بورس نیوز، محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه درباره سود‌های سهام انباشته در شرکت‌های سرمایه‌پذیر از سال‌های قبل متعلق به سهامداران اظهار کرد: امسال بیش از ۶۸۰۰ میلیارد تومان سود سنواتی به سهامداران پرداخت شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته اول اسفندماه ۶ هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان سود سنواتی متعلق به بیش از ۳۱ میلیون سهامدار از سوی سمات با استفاده از اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد.

به گفته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات منتشر شده در مورد جزییات واریز مطالبات سنواتی سهامداران نشان می‌دهد که تا پایان هفته نخست اسفند ماه سال جاری، ۳۱۴ ناشر، سود سنواتی ۳۱ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۵۸ سهامدار که شامل ۶ هزار و ۸۹۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان می‌شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده‌اند.

باغستانی همچنین یادآور شد: از ابتدای امسال تا پایان هفته ابتدایی اسفند ماه، ۴۸۰ ناشر، سود جاری ۵۷ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۱۷ سهامدار را که شامل ۶۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت کرده‌اند.

وی درباره سامانه سجام گفت:‌یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر