بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد:

از فردا؛ عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: قرار است از فردا عرضه ربع سکه در مرکز مبادلات آغاز شود.
کد خبر : ۲۶۷۷۸۸

از فردا؛ عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش بورس نیوز، مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا درباره زمان فروش ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، اعلام کرد: قرار است از فردا عرضه ربع سکه در مرکز مبادلات آغاز شود.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند ۵ قطعه ربع سکه از مرکز مبادلات ارزی دریافت کند، افزود: تعیین قیمت نیز براساس مکانیزم حراج انجام خواهد شد.

او همچنین درباره نحوه فعالیت مرکز مبادلات طلا و ارز گفت: هرچه به روز‌های بعد از افتتاح مرکز نزدیک شدیم میزان تراکنش‌هایی که در مجموع تالار حواله و ارز خدماتی انجام شد، رو به رشد بود. روز دوشنبه رکورد یک هفته را در تالار ارز خدماتی زدیم و ۱۴.۵ میلیون دلار تخصیص ارز برای شرکت‌های هوانوردی، دریانوردی، فدراسیون‌های ورزشی، دانشجویی و … داشتیم.

وی با بیان اینه حجم معاملات در تالار حواله نیز از روز افتتاح تا به امروز نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارز‌ها در جهت وظیفه ذاتی بانک مرکزی است؛ دو طیف مخاطب ارز داریم، یکی بازرگانان هستند که نیاز ارزی حوزه بازرگانی دارند و دیگری کسانی هستند که نیاز ارز خدماتی مثل بیماری و دانشجویی دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: تراکنش‌ها نشان می‌دهد هیچکس دغدغه ارز نداشته و هر فردی مراجعه کرده از مورد نیاز را دریافت کرده است.

توکلی در مورد تلاطمات بازار غیررسمی ارز، گفت: واقعیت این است که تأمین ارزِ نیازمند واقعی ارز مانند بازرگانان و افرادی که ارتباطات بین‌المللی دارند در حال انجام است. بخش سوداگری بازار فقط باقی می‌ماند و کسانی که دغدغه سرمایه‌گذاری دارند که همین افراد با التهابات بازار مورد سواستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

توکلی گفت: توصیه اکید داریم که مردم از سرمایه گذاری در حوزه ارز که نوسانات شدیدی را در این فضا‌های پرالتهاب ایجاد می‌کند دوری کنند و در فضا‌های امن مثل بازار سرمایه، صندوق‌های درآمد ثابت و دیگر موارد سرمایه گذاری کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر