بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
معرفی بهترین صرافی ها بدون احراز هویت
طی سال‌های اخیر و با رشد بازار کریپتو، هر روزه به تعداد افرادی که به این بازار علاقه نشان می‌دهند افزوده می‌شود.
کد خبر : ۲۶۷۸۲۶

معرفی بهترین صرافی ها بدون احراز هویت

به گزارش بورس نیوز، در طی سال‌های اخیر و با رشد بازار کریپتو، هر روزه به تعداد افرادی که به این بازار علاقه نشان می‌دهند افزوده می‌شود. در بین استفاده‌ها و کاربرد‌های فراوان کریپتو، خرید و فروش ارز دیجیتال یا ترید بر روی این دارایی‌ها به نوعی پرطرفدارتر است. به دنبال این افزایش علاقه، صرافی‌های مختلفی، چه خارجی و چه داخلی، پدیدار شدند. اما با افزایش جرایم و قوانین مرتبط به رمزارز‌ها و همچنین بحث تحریم‌ها و.. صرافی‌ها مستلزم به انجام پروسه احراز هویت یا همان KYC شدند، مانند صرافی مشهور بایننس. اما احراز هویت دقیقا چیست؟ چرا انجام می‌شود؟ و بهترین صرافی‌های بدون نیاز به احراز هویت کدام اند؟

ورود به صرافی ارزینجا

احراز هویت یا KYC چیست؟

معرفی بهترین صرافی ها بدون احراز هویت

ممکن است هنگام استفاده از یک سایت، نرم افزار موبایل بانک یا یک شبکه اجتماعی با احراز هویت برخورد کرده باشید. احراز هویت به فرایندی اشاره دارد که در طی آن کاربر باید هویت خود را تایید کند. برای مثال وقتی شما میخواهید وارد موبایل بانک خود شوید، بانک از شما می‌خواهد که کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده به نام صاحب حساب را وارد کنید. بانک از این طریق هویت شما را تشخیص می‌دهد تا از دسترسی افراد بیگانه به حساب شما جلوگیری شود. این یک نمونه ساده از احراز هویت است.

اما در حوزه کریپتو، از فراید احراز هویت بیشتر با واژه مخفف شده KYC یاد می‌شود. KYC مخفف عبارت Know You Customer به معنای “مشتری خود را بشناسید” است. در این فراید صرافی ارز دیجیتال از مشتری می‌خواهد که مدارک شناسایی و تصویر چهره و اطلاعاتی هویتی مختلفی را ارائه کند. صرافی از این طریق اطلاعات شما را ذخیره می‌کند تا به نحوی از اقدامات پولشویی و مجرمانه جلوگیری کند. اقداماتی که به دلیل ناشناس بودن تراکنش‌ها در کریپتو ظاهرا مشکل ساز بوده اند.

بهترین صرافی‌های ارزدیجیتال بدون نیاز به KYC

بسیاری از صرافی‌ها، به دلیل قوانین محلی، مانند عدم ارائه خدمات به کشور‌های تحریم شده، مبارزه با پلشویی، مبارزه با کمک مالی به تروریسم و.. از مشتری احراز هویت می‌خواهند. با این حال بعضی نیز وجود دارند که اجازه استفاده از خدمات بدون انجام KYC را به مشتری می‌دهند. در این بخش به معرفی بهترین صرافی‌های ارزدیجیتال بدون نیاز به KYC می‌پردازیم:

صرافی کوکوین (KuCoin)

یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزدیجیتال کوکوین است. این صرافی از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به حال مشکل خاصی را تجربه نکرده است. از این رو توجه بیش از ۲۰ میلیون کاربر را به خود جلب کرده است. در این صرافی می‌توان بدون انجام احراز هویت فعالیت داشت و از معاملات اسپات، بازار آتی و سایر خدمات آن بهره برد. توجه داشته باشید که بدون انجام KYC در هرروز فقط می‌توانید ۱ بیت کوین از حساب خود برداشت کنید.

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس یکی از زیرمجموعه‌های ViaBTC و مستقر در هنگ کنگ است که کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است. این صرافی به دلیل کارمزد‌های رقابتی، لیست ارز فراگیر و راحتی استفاده و پشتیبانی فارسی در بین کاربران ایرانی شناخته شده است. تنها چیزی که برای ثبت نام در این صرافی نیاز دارید وارد کردن ایمیل است. بدون انجام احراز هویت در این صرافی، در هر روز فقط قادر به برداشت ۱۰۰۰۰ دلار خواهید بود.

صرافی چنجلی (changelly)

چنجلی (Changelly) یک صرافی قدرتمند و مورد اطمینان در بین صرافی‌های ارز‌های دیجیتال است که فرآیند خرید و تبدیل ارز در آن به صورت آنی انجام میشود و نیاز به احراز هویت ندارد. دیگر مزیت سایت چنجلی ارائه بهترین نرخ کارمزد تبادل ارز‌های دیجیتال را در بازار است. این صرافی در واقع یک رباط است که با صرافی‌های بزرگ جهانی تعامل دارد. این ربات پس از ثبت درخواست در کمترین زمان، درخواست‌های خرید و فروش را در این صرافی‌ها ثبت می‌کند سپس بهترین قیمت موجود را انتخاب و به کاربر نشان می‌دهد.

صرافی‌های غیرمتمرکز

معرفی بهترین صرافی ها بدون احراز هویت

صرافی‌های غیرمتمرکز نوعی قرارداد هوشمند هستند و به عنوان نسلی جدید، اما موفق از صرافی‌ها در بازار رمزارز‌ها به شمار می‌روند. این صرافی‌ها در اختیار یک نهاد یا شرکت خاص نیستند و درواقع یک کد (برنامه) واسط بین خریدار و فروشنده است. از این رو نیازی به احراز هویت ندارند و سقف تراکنشی برای آن‌ها نیز تعیین نمی‌شود. از معروف‌ترین این صرافی‌ها می‌توان به یونی سواپ، پنکیک سواپ و وان اینچ اشاره کرد.

توجه داشته باشید که از صرافی‌های غیرمتمرکز فقط برای تبدیل ارز‌ها می‌توان استفاده کرد؛ گرچه که برای کابران ایرانی، صرافی‌های متمرکز مانند کوکوین هم، فقط برای ترید و تبدیل به کار می‌آیند. به این معنی که برای استفاده از آن‌ها باید ابتدا یک نوع از ارز دیجیتال را تهیه کرده (مثلا تتر) و سرمایه خود را از این طریق وارد این صرافی‌ها کنید. برای مثال تتر یا سایر استیبل کوین‌ها برای صرافی‌های متمرکز مناسب هستند و اتریوم برای صرافی غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ مناسب است. برای خرید اتریوم و سایر رمزارز‌ها نیز می‌توانید از صرافی‌های داخلی استفاده کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدون احراز هویت

معرفی بهترین صرافی ها بدون احراز هویت

همانطور که گفته شد، به دلیل قوانین مالی و ضد پولشویی صرافی‌ها برای خدمات رسانی از مشتری احراز هویت می‌خواهند. صرافی‌های داخلی نیز از این قائده مستثنی نیستند. فرایند احراز هویت در صرافی‌های ایرانی معمولا با ارسال مدارک و عکس و تماس با تلفن ثابت انجام می‌شود که گا‌ها ممکن است بسیار زمانگیر باشد یا حتی مشتری شرایط لازم را نداشته باشد.

صرافی ارزدیجیتال ارزینجا، برای بهبود تجربه مشتریان و افزایش سرعت در استفاده از خدمات پلتفرم معاملاتی خود، زمان تایید فرایند احراز هویت خود را به ۱۵ دقیقه رسانده است. با این حال از آنجایی که برای خرید رمزارز، طبق قوانین کشوری، تکمیل فرایند احراز هویت لازم است، ارزینجا این فرایند را به طوری ساده تر، بدون نیاز به تلفن ثابت تکمیل و تایید می‌کند. همچنین درصورت بروز هرگونه مشکل در طول انجام فرایند احراز هویت، کارشناسان پشتیبانی ارزینجا برای راهنمایی کاربران و رفع ایرادات آن‌ها در دسترس می‌باشند.

پشتیبانی بیش از ۵۰۰ رمزارز

پلتفرم ارزینجا علاوه بر این که متنوع‌ترین بازار خرید فروش ارزدیجیتال در کشور را دارد، به‌طور مرتب در حال افزودن رمزارز‌های جدید به لیست ارز‌های قابل معامله خود می‌باشد، بطوریکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید خرید بیت کوین را با سرعت نور در ارزینجا تجربه کنید.

امکان تبدیل رمزارز‌ها به یکدیگر

تبدیل ارز‌های دیجیتال یا سواپ (Swap) به فرایند مبادله و تعویض دو ارزدیجیتال با یکدیگر گفته می‌شود. برای مثال می‌توان هنگام رشد ریپل، اتریوم را بدون کارمزد اضافی به ریپل تبدیل کرد. در معاملات معمولی، برای تبدیل اتریوم به ریپل دو تراکنش انجام می‌دهیم که شامل دو کارمزد می‌شود. اما در تبدیل، اتریوم تنها طی یک تراکنش وبا پرداخت یک کارمزد با ریپل معاوضه می‌شود.

به طور کلی مزیت تبدیل ارزینجا شامل این موارد است:

۱. نرخ کارمزد ۰.۳ درصدی

۲. قابلیت تبدیل بیش از ۵۰۰ رمزارز

۳. تبدیل تنها در چند ثانیه

۴. سرعت بیشتر تبدیل، با نگهداری دارایی‌ها بر روی «کیف من» ارزینجا

احراز هویت سریع و آسان

مراحل تکمیل فرایند احراز هویت در این صرافی بسیار ساده و سریع می‌باشد. کاربران ظرف مدت ۱۵ دقیقه احرازهویت شده و بلافاصله می‌توانند شروع به معامله کنند.

اپلیکیشن موبایل

ارزینجا به جهت جلوگیری از اتلاف وقت کاربران و آسان نمودن فرایند خرید و فروش، اپلیکیشن اندروید و iOS خود را در دسترس عموم قرار داده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
ممنونم از معرفی صرافی ارزینجا به نظر من خیلی عالیه تجربه خوبی داشتم و به دوستانم حتما معرفی میکنم