بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
۵۰ درصد کل واریزی‌ها به صندوق تثبیت بازار وارد شد
رئیس سازمان بورس گفت: طبق مصوبات موجود قرار بر این بود تا صندوق توسعه ملی منابعی را وارد صندوق تثبیت بازار کند؛ طبق پیگیری‌های انجام شده بخشی از این منابع معادل ۵۰ درصد از کل واریزی‌ها، وارد صندوق تثبیت شده که این پیگیری‌ها ادامه‌دار خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۷۸۶۳

۵۰ درصد کل واریزی‌ها به صندوق تثبیت بازار وارد شد

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر ضعیف بودن فعالیت بازارگردان‌ها در روز‌های پرنوسان بازار سهام اعلام کرد: آمار‌های موجود در اختیار سازمان بورس، نشان دهنده حمایت درست بازارگردان‌ها از معاملات بازار است.

وی ادامه داد: صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار سرمایه و نیز صندوق‌های بازارگردانی در بازار حضور دارند و از ابتدای سال بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از طریق این صندوق‌ها به بازار تزریق شد.

عشقی تاکید کرد: این رقم، خالص خرید و فروش آن‌ها بوده، اما مبلغ خرید آن‌ها بیشتر بود و این صندوق‌ها طبق تعهداتی که نسبت به سهام دارند در حال انجام وظایف خود هستند. همچنین در صورت اثبات تخلف صندوق‌ها، موضوع اثبات شده در کمیته تخلفات رسیدگی خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به اصلاح فعالیت‌های بازارگردانی تاکید کرد و گفت: یک دستوری در هیات مدیره سازمان بورس وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم؛ بر این اساس باید نحوه بازارگردانی و فعالیت صندوق‌های بازارگردانی مورد اصلاح قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید سهامی که قرار است بازارگردانی شوند اصلاحاتی را داشته باشند. این مسایل در دستور کار هیات مدیره سازمان بورس است که امیدواریم سال آینده در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

عشقی در ادامه درباره واریزی‌های صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: طبق مصوبات موجود قرار بر این بود تا صندوق توسعه ملی منابعی را وارد صندوق تثبیت بازار کند؛ طبق پیگیری‌های انجام شده بخشی از این منابع معادل ۵۰ درصد از کل واریزی‌ها، وارد صندوق تثبیت شده که این پیگیری‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده قرار بر این بود تا این واریزی‌ها به صورت ماهیانه ادامه داشته باشد، تاکید کرد: با توجه به شرایط بازار و مدیریتی که در صندوق توسعه و تثبیت انجام شد، در این صندوق‌ها کسری برای حمایت از بازار نداشتیم و منابع کافی وجود داشت که با مدیریت انجام شده، ماموریت‌های خود را انجام داد.

وی ادامه داد: اگر منابع به موقع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت واریز می‌شد، شاهد عملکرد بهتری از حمایت صندوق‌ها نسبت به بازار سهام بودیم.

عشقی در پایان گفت: در مجموع باید پیگیری کنیم که منابع مصوب شده به صندوق تثبیت واریز شود تا طی روز‌های آینده در صورت نیاز به بازار کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صعود بازار سرمایه نگران کننده نیست
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

صعود بازار سرمایه نگران کننده نیست

ارسال نظر